Praha: Z Uhříněvsi až na hlavák se jezdí pod ETCS
PRAHA - Mezi pražskou Uhříněvsí a hlavním nádražím je železnice ještě bezpečnější. Vlaky tam nově jezdí pod dohledem ETCS. Instalace jednotného evropského zabezpečovače v této části tratě začala v roce 2023, celkové náklady dosáhly téměř 357 milionů. Úsekem mezi Uhříněvsí a vjezdem do Vinohradských tunelů denně projede až pět set vlaků...
"Díky dokončení této stavby se bude moci jezdit pod dohledem ETCS prakticky na celém koridoru z jižních Čech do Prahy. Počátkem června se na tomto rameni uskutečnil zátěžový test evropského zabezpečovače, který byl důležitý mimo jiné pro připravovaný provoz pendolin využívajících na vybraných úsecích rychlost nad 160 km/h. K tomu by mělo dojít na konci letních prázdnin," řekl náměstek generálního ředitele Správy železnic pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb. V závěru příštího roku se pak plánuje mezi Českými Budějovicemi a Prahou spuštění výhradního provozu ETCS.
Kromě samotné instalace traťové části jednotného evropského zabezpečovače byla součástí prací také úprava zabezpečovacího zařízení ve stanici Praha-Malešice a v navazujících úsecích směrem na Zahradní Město a Hostivař, včetně úprav již provozovaného systému ETCS. Stavební práce začaly v dubnu 2023, jejich zhotovitelem byla společnost AŽD, která zajistila i projektovou dokumentaci. Celkové investiční náklady stavby činí 357 milionů korun.
Ilustrační foto: Správa železnic.