Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 ČD Bus koupí stovku
zbrusu nových autobusů

 Budějovické trolejbusy 15Tr
definitivně dojezdily

 Arriva nasadí na linku P3
motoráky od Stadlera

 Nový RegioSpider v barvách
PID vyjíždí na tratě

Stadler prezentoval inovativní motorák RS Zero

OSTRAVA - Švýcarská společnost Stadler na veletrhu Rail Business Days představila své nejmodernější vozidlo RS Zero. Jde o jednotku určenou pro neelektrifikované nebo částečně elektrifikované tratě. 

Česká republika je po Německu teprve druhou zemí na světě, kde bylo toto technologicky inovativní vozidlo představeno. A sklidilo nebývalý zájem...


Jednotka RS Zero od Stadlera (10. června 2025, Vlčoun/Filip Vlček)

RS Zero má plně dekarbonizovaný pohon, kterým definuje svůj náskok před konkurencí. Tento moderní vlak funguje na vodíkový i bateriový pohon, díky kterému představuje funkční řešení aktuálních problémů, které musí řešit neelektrifikované středoevropské sítě veřejné dopravy. "Věřím, že naše RS Zero může nahradit dieselová vozidla, protože představuje ideální řešení pro modernizaci železničního vozového parku na neelektrifikovaných tratích v České republice," řekl při středeční premiéře vlaku Peter Spuhler, předseda dozorčí rady společnosti Stadler.

Jednotka RS Zero je nástupcem uznávaného modelu RS1. K dispozici jako jednovozové nebo dvouvozové jednotky s kapacitou až 165 míst k sezení. Pozornosti u návštěvníků veletrhu neuniklo zajímavé uspořádání sedadel v části jednotky, které jsou čelem k bočnímu oknu a jsou uzpůsobeny pro práci během cesty. U těchto míst jsou k dispozici také zásuvky na drobnou elektroniku včetně USB. Vlak je ideální pro regionální dopravu s menším provozem, stejně tak i pro tratě, které nejsou elektrifikovány a potřebují nízkoemisní nebo dokonce bezemisní hybridní provoz. Dojezd vlaku na jedno nabití baterií je bezproblémových 150 kilometrů, v případě high-tech revolučního vodíkového pohonu dokonce 800 kilometrů. 


Zajímavé uspořádání části interiéru (10. června 2025, Vlčoun/Filip Vlček)

"Modernizace vozového parku i železničních tratí je klíčovou prioritou nejenom pro českou vládu, ale i pro sousední země. Vnímáme logický i potřebný tlak na udržitelnost, finanční efektivitu železniční dopravy, stejně tak i na ochranu životního prostředí," komentoval aktuální trendy Zdeněk Majer, předseda dozorčí rady společnosti Stadler Praha. "Naše RS Zero je jasnou odpovědí, jak má pokračovat modernizace železniční dopravy při zachování komfortu dopravy, efektivity, optimalizace nákladů i ohleduplnosti vůči přírodě i životnímu prostředí na tratích, které nejsou plně elektrifikované. Doufám, že RS ZERO brzy uvidíme i na českých kolejích a bude to další krok v modernizaci železnice u nás," zdůraznil Zdenek Majer.

Hustota železničních tratí i dopravy je ve střední Evropě vysoká. Přesto je v ČR v současné době elektrifikováno pouze 35 % železniční sítě. Na zbytku tratí stále jezdí zastaralá dieselová vozidla, která je nutné nahradit. Společnost Stadler je lídrem v oblasti alternativních pohonů a doposud prodala celkem 299 vozidel s nulovými emisemi. Z tohoto počtu bylo 271 bateriových jednotek Flirt Akku a 28 vodíkových souprav Flirt H₂. 


Vůz je opatřen pohodlnými sedačkami (10. června 2025, Vlčoun/Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!