Get Adobe Flash player

XII. Pražská muzejní noc 2015

PRAHA - Již po dvanácté se centrem hlavního města v sobotu v podvečer rozjely speciální autobusové linky, které zájemce rozvážely do osmdesáti objektů muzeí a galerií zapojených do Pražské muzejní noci.

I když letošnímu ročníku počasí příliš nepřálo, nakonec si jedinečnou akci nenechaly ujít opět desítky tisíc návštěvníků...


Okolo autobusu linky číslo 8 projíždí manipulační přejezd (13. června 2015, Jakub Lachout).

Dopravní podnik hlavního města Prahy byl i letos jedním z oficiálních partnerů Pražské muzejní noci. Festival, během kterého jsou ve vybraných městech zpřístupněny desítky muzeí, galerií a výstavních ploch pro návštěvníky v netradiční denní dobu, letos opět i přes nepřízeň počasí navštívily desetitisíce návštěvníků.

Pražská muzea své brány otevírají tradičně v 19.00 hodin a návštěvníci do nich mohou za symbolické vstupné nebo zcela zdarma proudit až do jedné hodiny ranní.


Linka číslo 2 na Staroměstské směrem do Troji (13. června 2015, Jakub Lachout).

Mezi osmdesátkou objektů rekordního počtu 48 institucí letos nově přibyly například Charita České republiky, knihovna Akademie Věd, Plynárenské muzeum Pražské plynárenské nebo Vládní salonek Českých drah v budově hlavního nádraží. Jistě kuriozitou je také letos poprvé zpřístupněno Muzeum historických nočníků a toalet.

A protože jde o obrovské množství cestujících, vytváří každoročně dopravní podnik síť několika autobusových linek, které cestující mezi zúčastněnými objekty a centrálním přestupním bodem převáží bezplatně. Nejinak tomu bylo i v letošním roce.


Výstupní zastávka všech linek Muzejní noc (13. června 2015, Jakub Lachout).

Trasy jednotlivých linek byly oproti loňskému roku povětšinou stejné nebo jen mírně upravené. Pojďme se proto tedy s linkami číslo 1 až 11 seznámit podrobněji.

Linka číslo 1 ze Staroměstské pokračovala přes zastávky Nemocnice Na Františku, Dlouhou Třídu a Náměstí Republiky na Florenc, kde se nachází Muzeum hlavního města Prahy. Odtud pak pokračovala přes dočasně zřízenou zastávku Armádní muzeum na Vítkov k národnímu památníku. Na tuto linku byly nasazovány autobusy standardní délky.


Linka číslo 6 spojovala Staroměstskou s Kbely (13. června 2015, Jakub Lachout).

Tradiční linkou pro Muzejní noc v Troji je již několik let ‘dvojka’. Ze Staroměstské spoj kopíruje tramvajovou linku číslo 17 a zastavuje až na zastávkách Veletržní palác a Výstaviště Holešovice, odkud jede na Nádraží Holešovice. Tady mohli návštěvníci projít například Technické a dokumentační muzeum Pražské energetiky. Koho ale lákala příroda, tak ten jel až na zastávku Zoologická zahrada, kde bylo možné zajít buď do Botanické zahrady nebo do Trojského zámku.

I na tuto linku byly Dopravním podnikem hlavního města Prahy vypraveny dvanáctimetrové nízkopodlažní autobusy.


Autobus linky číslo 4 u střešovické vozovny (13. června 2015, Jakub Lachout).

Také linka číslo 3 nezměnila svojí trasu a spojovala tak Staroměstskou s Vyšehradem. Po známé trase přes Nemocnici Na Františku, Muzeum a I.P.Pavlovu autobus zastavoval také na dočasné zastávce Karlov, kde bylo možné navštívit Muzeum Policie České republiky.

Z Vyšehradu kloubové autobusy pokračovaly zpět přes I.P.Pavlovu do zastávky Hlavní nádraží, kde si zájemci mohli poprvé v rámci Pražské muzejní noci prohlédnout Vládní salonek Českých drah.


Linka číslo 3 po odjezdu směrem na Vyšehrad (13. června 2015, Jakub Lachout).

Spojnicí centrálního přestupního bodu s Hradčanským náměstím byla autobusová linka číslo 4. Ze Staroměstské jezdila v trase Malostranská - Hradčanská - Vozovna Střešovice - Hradčanské náměstí. Po roční přestávce si tak lidé mohli opět prohlédnout také Muzeum MHD v Praze ve vozovně Střešovice.

Okružní charakter si letos udržela také linka číslo 5, která vedla ze Staroměstské přes Karlovy lázně, Hellichovu a Malostranské náměstí na Malostranskou a dále přímo zpět na Staroměstskou.


Osmička v nástupní zastávce směr Dejvická (13. června 2015, Jakub Lachout).

Šestka byla druhá linka, na které se cestující vozili kloubovými autobusy. A ani tady nedošlo ke změně, a tak ze Staroměstské autobus jezdil jen s jedinou zastávkou u stanice metra v Letňanech až k Leteckému muzeu ve Kbelích. Navíc každých 30 minut spoj pokračoval až na ctěnický zámek.

Sedmička, méně výrazná linka, letos jezdila v okružní trase přes Malostranskou k Národnímu technickému muzeu - zastávka Veletržní. Odtud se pak autobus vracel zpět na Staroměstskou.


K Oboře Hvězda jezdila linka číslo 10 (13. června 2015, Jakub Lachout).

Také linka číslo 8 měla výchozí zastávku na Staroměstské a odtud jezdila přes dočasné zastávky Korunovační (kde bylo možné navštívit Muzeum kávy Alchymista) a Pelléova (tady byla otevřená Malá vila Památníku národního písemnictví) do zastávky Dejvická.

Na Dejvické byly zpřístupněny Národní technická knihovna, Městská knihovna v Praze a Fakulta architektury ČVUT.


Noční atmosféra s linkou číslo 1 na Vítkově (13. června 2015, Jakub Lachout).

Velký okruh měla na starosti linka číslo 9. Ze Staroměstská byla vedena jednosměrně přes Karlovy lázně, Masarykovo nábřeží, Výtoň a Albertov dále okolo Botanické zahrady a Karlova náměstí na Štěpánskou. Odtud pak autobusy jezdily přes I.P.Pavlovu okolo Hlavního nádraží a přes Florenc a Náměstí Republiky zpět na Staroměstskou.

Právě na této trase bylo u zastávky Výtoň otevřené Muzeum nočníků a toalet, kde návštěvníci mohli zhlédnout přes 200 záchodů a 1700 historických i moderních nočníků. Krátkodobá výstava se pak zabývala třicítkou nočníků, které si do parády vzali umělci, jako například Blanka Matragi nebo Tereza Kostková.


Posunuté bylo nástupiště linky číslo 207 (13. června 2015, Jakub Lachout).

Poslední linka, která vyjížděla ze Staroměstské a byla jednou z nejdelších, byla linka číslo 10. Ve své podstatě kopírovala linku číslo 5, ovšem s tím rozdílem, že z křižovatky Újezd pokračovala přes Švandovo divadlo, Kobrovu, Holečkovu a Malovanku k Oboře Hvězda. Tady si lidé mohli prohlédnout jak letohrádek samotný, tak i Muzeum populární hudby.

Jedinou linkou, která jezdila odjinud, než ze Staroměstská, byla jedenáctka. Nejkratší linka spojovala Smíchovské nádraží s galerií Meet Factory a Výtopnou Zlíchov.


Výstupní zastávka na Staroměstské (13. června 2015, Jakub Lachout).

Intervaly na popisovaných linkách byly udržovány tak, aby stačily převážet cestující podle poptávky. Nejčastěji tak jezdily linky číslo 3, 4 a 7 - každých 5 minut. Dále pak v intervalu 7 až 8 minut jezdily linky číslo 1, 2, 5 a 9. Desetiminutový interval byl zajištěn na linkách číslo 6, 8 a 10 s tím, že na šestce byly vedeny vložené spoje vedené až do Ctěnic. Nejdelší interval, a to 15 minut, měla linka číslo 11. Linky byly v provozu od 18.30 do cca 1.30 hodin.

Pro případ nutného posílení nárazového náporu cestujících měl připraveny i zálohové autobusy i s řidiči, které byly připraveny v případě potřeby vyjet. Dopravní podnik hlavního města Prahy ani letos neselhal a dopravu návštěvníků bezproblémově zvládl.


Muzejní noc je každoročním zpestřením Prahy (13. června 2015, Jakub Lachout).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!