Tábor: Replika nahradí most na oblíbené Bechyňce
TÁBOR - Od poloviny července až do konce listopadu nepojedou vlaky mezi Táborem a Bechyní, nahradí je autobusy. Důvodem je rekonstrukce železničního mostu v Táboře, kvůli které letos nevyjedou ani historické vlaky během Léta na Bechyňce. Most bude nahrazenou replikou původního mostu, celkové náklady dosáhnou 352 milionů korun...
Vlaky v Táboře začnou na konci letošního roku využívat nový most přes Lužnici. Půjde o repliku historické mostní konstrukce z počátku minulého století, která nově umožní i zavěšení lávky pro pěší. "Stavební práce začnou už v příštím měsíci. Most přes Lužnici se nachází na první elektrifikované trati na území tehdejší rakousko-uherské monarchie, která spojuje Tábor s Bechyní," informovala tisková mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Vlaky most začaly využívat už v roce 1905. Kvůli výluce se letos neuskuteční ani tradiční a oblíbené Léto na Bechyňce.
Správa železnic vybuduje tvarovou repliku původního mostu. Její délka bude 174 metrů, výška 29 metrů. Uložení kolejí do štěrkového lože zajistí tišší provoz vlaků. Navíc pojedou opět plnou traťovou rychlostí. Stavební práce odstartují v únoru a potrvají do prosince, provede je společnost Firesta-Fišer. Nepřetržitá výluka kvůli výměně mostní konstrukce začne v půlce července a potrvá do konce listopadu. Město Tábor ji využije pro výstavbu lávky pro pěší. Celkové náklady stavby dosahují 352 milionů korun, financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.
Vizualizace repliky železničního mostu. Vizualizace: Správa železnic.