Trať u Nové Vsi vodárny prošla opravou
OSTRAVA - Uplynulý víkend ve spojení s úterním státním svátkem využil ostravský dopravní podnik k opravě tramvajové tratě v části Plzeňské ulice, a to konkrétně u zastávky Nová Ves vodárna.
Omezení se dotklo celkem čtyř tramvajových linek, náhradní dopravu pak zajišťovaly v denním i nočním provozu autobusy...
Úpravy kolejiště u zastávky Nová Ves vodárna (16. listopadu 2015, Filip Vlček).
Oprava tramvajové tratě u zastávky Nová Ves vodárna poblíž frekventované křižovatky byla příčinou, proč od soboty 14. do úterý 17. listopadu jezdily tramvajové linky číslo 7, 11, 17 a noční linka 18 odklonem. Trať v Plzeňské ulici u zmíněné zastávky byla uzavřena v obou směrech, a to nepřetržitě.
Kvůli objízdným trasám nebo přerušeným spojům pak bylo nutné počítat se zpožděním. Linky číslo 7 a 11 byly na příjezdech do konečných zastávek opožděny o 3 minuty, linka číslo 18 o 4 až 5 minut, linka číslo 11 jezdila zpožděná až o 6 minut podobně, jako linka číslo 7 a největší zpoždění museli cestující akceptovat u linky číslo 17, kde tramvaje jezdily až o 12 minut později. V souvislosti s výlukou pak bylo nutné počítat i se zrušením některých jednotlivých spojů. To se týkalo především vyjíždějících tramvají z vozoven.
Náhradní autobusová doprava za tramvaje (16. listopadu 2015, Filip Vlček).
Linka číslo 7 byla v denním provozu v úseku Nová Ves vodárna - Sport Aréna vedena odklonem přes Mariánské náměstí, Mírové náměstí a Ředitelství Vítkovic, podobně jezdila také linka číslo 17 s tím, že ta se napojila na svojí trasu přes zastávku Palkovského. Linka číslo 11 byla vedena odklonem v úseku Mariánské náměstí - Sport Aréna také přes Mírové náměstí a Ředitelství Vítkovic s tím, že v úseku Mariánské náměstí - Nová Ves vodárna mohli cestující využít ostatní tramvajové linky.
Náhradní autobusová doprava byla vedena na několika ktrasách. Za linku číslo 7 a 11 jezdily autobusy v trase Nová Ves vodárna - Ferona - Sport Aréna (linka číslo 7 v Ruské ulici, linka číslo 11 v Závodní ulici), za linku číslo 17 pak z Nové Vsi vodárny na Ředitelství Vítkovic.
Pohled na kolejiště poblíž rušné křižovatky (16. listopadu 2015, Filip Vlček).
V nočním provozu byla organizace odlišná. Linka číslo 7 byla ve směru z Výškovic ukončenna v zastávce Palkovského, z Vřesinské pak spoj končil v zastávce Nová Ves vodárna. Uvedené tramvaje totiž poté pokračovaly jako noční linka číslo 18, v prvním případě ve směru na Dubinu Interspar, v případě druhém pak na Hlavní nádraží. Linka číslo 11 a 17 pak byly vedeny shodně, jak přes den.
Náhradní dopravu ve vyloučeném úseku zajistily autobusy v trase Nová Ves vodárna - Palkovského a zpět. Za linky číslo 11 a 17 byl rozsah stejný, jako v denním provozu jen s jedinou úpravou, kdy za spoj linky číslo 17 ve 4.06 hodiny ze zastávky Dubina Interspar jel autobus náhradní dopravy v trase Palkovského - Hulváky.
Na facebookové stránce najdete také minutové video z organizace provozu a odkloněných tramvají (přímý odkaz ZDE).
Odkloněná tramvaj linky číslo 17 na Mariánském náměstí (16. listopadu 2015, Filip Vlček).