Get Adobe Flash player

Nový plynový autobus havaroval. Je na odpis

BANSKÁ BYSTRICA - Na úterý 8. ledna jen tak nezapomenou zaměstnanci Dopravného podniku mesta Banská Bystrica. Po několika málo ujetých prvních kilometrech havaroval nový plynový autobus. Sjel do potoka.

Jako zázrakem vůz zrovna přejížděl mezi konečnými v rámci manipulační jízdy, a tak nedošlo ke zranění žádného cestujícího.


Celkový pohled na havarovaný autobus v korytě řeky. Foceno 8. ledna 2013.

Zmínka o nehodě městského kloubového autobusu zaplnila rozhlasové dopravní zpravodajství okolo sedmé hodiny.

Nový plynový autobus zařazený do provozu MHD teprve v prosinci 2012 z neznámých příčin sjel z vozovky, prorazil svodidla a zřítil se do Bystřičky. Přitom narazil do objektu zdejšího stejnojmenného pohostinství.


Pohled na deformovaný kloub autobusu. Foceno 8. ledna 2013.

Autobus jel druhý spoj ze Sasové na Rooseveltovu nemocnici, odkud měl manipulaně pokračoval na prázdno znovu do Sasové, kde měl přejet na jinou linku. Řidič ani autobus do cíle ale nedojeli.


Z pohledu ulice byla vidět pouze zadní část autobusu. Foceno 8. ledna 2013.

Na místo ihned vyrazilo několik sanitek a záchranářů, neboť první informace hovořily o nehodě plně obsazeného kloubového autobusu. Až na místě bylo zjištěno, že autobus jel prázdný, jen v kabině zůstává uvězněný jeho řidič.

"Došlo ke zranění jednoho člověka, řidiče autobusu ročníku 1953. Ten byl s vícečetnými zraněními převezen na traumatologické oddělení nemocnice v Banské Bystrici," uvedl v den nehody mluvčí záchranářů Boris Chmel. Záchranáři se navíc museli vypořádat s těžko přístupným terénem, polovina autobusu totiž ležela přímo v potoce.


Patrný rozdíl výšky zadního a předního článku autobusu. Foceno 8. ledna 2013.

První spekulace o příčině havárie hovořily o vyhýbání se jinému automobilu na rušné křižovatce. Vozovka totiž byla suchá, a tak ke smyku dojít nemohlo. Druhou variantou, která se zdá být reálnější, je ovšem infarkt řidiče.


Přední část autobusu byla deformována i nárazem do domu. Foceno 8. ledna 2013.

Úderem 11.00 hodiny byly zahájeny vyprošťovací práce, kvůli kterým bylo nutné uzavřít most přes Bystřičku. Autobusové linky číslo 24, 25, 26, 22, 25, 80 a 90 byly odkloněny vedlejšími ulicemi, delší objízdné trasy s sebou ale přinesly až půlhodinová zpoždění.

Během omezení byla dokonce zavedena i kyvadlová doprava mezi Stříbrným náměstím a sídliště Sasová.


Kloubová Karosa na objízdné trase v ulici Terezie Vancové. Foceno 8. ledna 2013.

Přední část havarovaného autobusu bude vzhledem k rozsáhlému poškození nosné konstrukce pravděpodobně zlikvidována, téměř nepoškozená zadní část pak poslouží jako zdroj na náhradní díly.

Připomeňme, že jde o jeden ze čtrnácti nových autobusů s pohonem na zemní plyn, které byly začátkem prosince loňského roku představeny jako mohutná posila vozového parku v Banské Bystrici. Informační portál Vlčoun.cz o tom již dříve informoval. Autobusy jsou v těchto dnech postupně zařazovány do běžného provozu s cestujícími.


Zahájení vyprošťovacích prací, jako první šel zadní článek. Foceno 8. ledna 2013.

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!