Vlaky do Kvasin pojedou už za tři roky rychleji
TÝNIŠTĚ NAD ORLICÍ - Dvě a půl miliardy korun bude stát modernizace a zkapacitnění železniční trati mezi Týništěm nad Orlicí, Častolovicemi a Solnicí. Ta má začít ještě letos a potrvá do konce roku 2027.
Součástí prací bude také rekonstrukce nástupišť v Lípě nad Orlicí a Čestlicích, napřímení některých úseků a výstavba nových výhyben v Rašovicích a Tutlekách...
Ilustrační foto (nedatováno, Správa železnic)
Správa železnic hledá zhotovitele prací na trati mezi Týništěm nad Orlicí, Častolovicemi a Solnicí. Výsledkem bude modernizovaná a navíc kapacitnější trať, která umožní provoz většího počtu nákladních vlaků. To podpoří další rozvoj průmyslové zóny Solnice, respektive Kvasiny. Rychlost vlaků se zvýší až na 120 kilometrů v hodině. Práce by měly začít v závěru letošního roku, úplně hotovo bude na konci roku 2027. Celková předpokládaná hodnota prvních dvou etap je 2,5 miliardy korun.
"Délka celého modernizovaného úseku přesahuje 20 kilometrů. Cílem projektu, rozděleného do tří etap, je vedle zatraktivnění osobní dopravy také zvýšení podílu železnice na zásobování výrobních závodů v průmyslové zóně Solnice/Kvasiny," uvedla tisková mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Projekt zahrnuje rekonstrukci nástupišť a instalaci nových informačních systémů na zastávkách Lípa nad Orlicí a Čestice, pro cestující tam vznikne také bezbariérový přístup. Kapacitu trati zvýší nové výhybny Rašovice a Tutleky. Narovnání některých oblouků umožní zvýšení rychlosti vlaků až na 120 km/h. Celková přestavba čeká most přes řeku Bělou v Častolovicích.
Pohled na projekt rekonstrukce železniční tratě (vizualizace, Správa železnic)
Velkou změnou projde úsek z Rychnova nad Kněžnou do Solnice, na kterém přibude zastávka Lipovka. Stanice Solnice se pak rozšíří o nákladové nádraží, které bude tvořit celkem deset kolejí. Během jednotlivých stavebních etap bude probíhat výstavba základů stožárů, následně se natáhne trolej v celém úseku Týniště nad Orlicí - Solnice. Vlaky budou využívat střídavou napájecí soustavu.
Realizace všech staveb je navržena na spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027.
Stáhněte si...
- Leták Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. - Solnice, 3. část si stáhněte zde.
- Leták Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. - Solnice, 4. část si stáhněte zde.
(zdroj: Správa železnic)
Ilustrační foto (nedatováno, Správa železnic)