Modernizace vlaků pokračuje, cestující to vítají
ČESKÁ REPUBLIKA - Hodnocení vlaků a služeb Českých drah ze strany cestujících se stále zlepšuje. Největšími skokany jsou rychlíky, kde došlo k obnově souprav, jako je Labe, Rožmberk nebo Svitava.
/HLASUJTE/ Na špici hodnocení se drží rychlíky s moderními soupravami, jako jsou vlaky Krušnohor, SC Pendolino, IC Ostravan, Hradečan a Krakonoš...
Ilistrační foto (nedatováno, České dráhy)
"Na spontánním hodnocení cestujících v aplikaci Můj vlak vidíme, že obnova souprav má velký vliv na spokojenost našich zákazníků s cestou vlakem. Největšími skokany v lepším hodnocení jsou právě rychlíky, kde jsme nahradili nebo nyní nahrazujeme starší vozy, kterým se lidově říká ‚béčka‘ nebo ‚koženky‘, modernějšími a komfortnějšími vagóny s klimatizací, wifi a se zásuvkami na dobíjení cestovní elektroniky. Jsou to například linky Labe, Rožmberk nebo Svitava," řekl generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
Podle Krapince roste také celková spokojenost s cestou. Od zavedení hodnocení v roce 2022 do letošního roku stouplo hodnocení cestujících z 3,85 na 4,23 bodů. "Poděkování za to patří i našim zaměstnancům, kteří každý den pomáhají šířit dobré jméno Českých drah. Moderní vlak bez ochotného a příjemného personálu je totiž jen půl zážitku," dodal Michal Krapinec. Ve vlacích Labe, Rožmberk nebo Bouzov jsou postupně nahrazována starší „béčka“ klimatizovanými vozy. U rychlíků Svitava se po instalaci ETCS vrátily na většinu spojů moderní bezbariérové jednotky InterPanter, které byly dočasně nahrazeny staršími vozy.
Ilistrační foto (nedatováno, České dráhy)
Cestující mohou hodnotit i dílčí prvky spojené s jejich cestou. V průměru jsou nejlépe hodnoceny možnosti nákupu jízdenek (4,67 bodů) a přístup vlakového personálu (4,59 bodů). Také čistota vlaků a jejich kapacita je hodnocena více než 4 body, a to přesně 4,22 a 4,19 body. "Nejmenší spokojenost panuje s přesností vlaků (3,83 bodů), kterou však České dráhy nemohou zásadně ovlivnit," doplnil pak tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Možnost hodnocení cesty vlakem i dalších služeb zavedly České dráhy v závěru roku 2022. Od té doby se do hodnocení zapojilo už zhruba 160000 cestujících, kteří odeslali více než 737000 hodnocení. To se skládá z jedné až pěti hvězdiček, resp. je lze označit za jeden až pět bodů. Nejvyšší spokojenost představuje hodnocení s pěti hvězdičkami (body). Zapojení co největšího počtu zákazníků do hodnocení cesty a jejich spontánní reakce nám pomáhají zvyšovat úroveň cestování na železnici. Všem cestujícím proto děkujeme za zapojení do možnosti hodnotit služby národního dopravce.
Hlasujte v anketě vpravo, zda vnímáte modernizaci vozového parku Českých drah. Zlepšily se nasazované vlaky?
Ilistrační foto (nedatováno, České dráhy)