Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Lávka pro pěší na Rajské
zahradě je kompletní

 O Rail Business Days
je letos nebývalý zájem

 Nové jízdní řády v Ústí:
Mizí takt a mění rozjezdy

 Začala oprava nádražní
budovy v Pardubicích

NÁZOR: Zazdil Ústecký kraj potenciál nádraží?

ÚSTECKO - To, že železniční doprava na menších lokálkách je pro Ústecký kraj naprosto zbytečná záležitost, je již dávno všeobecně známá věc. Za příklady nemusíme daleko, Kozí či Švestková dráha by mohly vyprávět.

/NAŠE NÁZORY/ Podobně je to s některými nádražími, které pro změnu spadají do správy Správy železniční dopravní cesty...


Zájem o rekonstrukci Bitvy u Chlumce byl velký. Foceno 31. srpna 2013.

Ústecký kraj má za sebou jednu z největších kulturních akcí tohoto desetiletí. Tisíce zájemců si poslední srpnový víkend nenechaly ujít rekonstrukci historicky známé Bitvy u Chlumce, kterou Ústecký kraj uspořádal při dvoustém výročí této akce.

Nicméně nejen kraj, ale také samotní dopravci se potýkali s jedním velkým problémem: Jak dostat lidi na akci a zpět?

Připravujeme...
Bitva přitáhla tisíce lidí, MHD nápor zvládla (8. září 2013)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Silnice se pod mostem vedoucím ke stanici změnila v parking. Foceno 31. srpna 2013.

Obrovská kampaň spočívající v distribuci desetisíců letáčků o organizaci autobusové dopravy a informování na webových stránkách jednotlivých dopravních společností v dostatečném předstihu byla fajn. Nicméně ne každý se rozhodl vydat na akci "sockou".

A tak se silnice v okolí bitvy proměnily v parkoviště. A přitom stačilo tak málo a půlka aut mohla zůstat v garáži. Jak? Pár desítek metrů od bitvy (a dokonce ještě blíž, než provizorní parkoviště), se nachází železniční stanice.


Nádraží v Chabařovicích je pro veřejnost uzavřené. Foceno 31. srpna 2013.

Ústecký kraj v roce 2008 rozhodl, že od změny grafikonu dne 14. prosince 2008 v Chabařovicích přestanou zastavovat všechny vlaky. Uspíšil se tím sice jízdní řád, ale zároveň došlo k tomu, čeho se lidé obávali: Z nádraží se stal chátrající brownfield...

Ústecký kraj již delší dobu poměrně aktivně spolupracuje s Českými drahami. Proč tedy nevytvořili speciální jízdenku...?


Chátrající perony, okolo kterých vlaky jen projíždí. Foceno 31. srpna 2013.

Z ústeckého hlavního nádraží je to do Chabařovic 8 kilometrů, což dle aktuálního ceníku pro 2. vozovou třídu vyjde na 19 korun. Mohla tedy vzniknout výhodná jízdenka "Na bitvu a zpět" za 20 korun. Nízká cena by nabídla alternativu autobusové dopravě, kterou by nebylo nutné operativně posilovat, a cestující by se na bitvu dostali mnohem komfortněji.

Na trasu Ústí nad Labem hlavní nádraží - Ústí nad Labem západ - Chabařovice mohly České dráhy nasadit kapacitní CityElefant, který by jezdil v dopoledním intervalu 60 a odpoledním intervalu 30 minut. Jak snadné.


V budově funguje jen stanoviště výpravčího, jinak je opuštěná. Foceno 31. srpna 2013.

Letos ale došlo k definitivnímu zazdění vstupu do budovy i samotných podchodů. Existuje ale ještě jedna přístupová cesta, a sice okolo nájezdové rampy k nákladní části nádraží. A pokud by někdo chtěl zmínit cosi o nebezpečí pohybu cestujících v kolejišti, tak za připomenutí stojí rekonstrukce hlavního nádraží v Ústí nad Labem, kde jediná cesta na 3. nástupiště vedla také přes koleje...

Kromě podchodu v tomto případě došlo ještě k jednomu zazdění. Zazdění potenciálu železniční stanice...

Filip Vlček, šéfeditor informačního portálu Vlčoun.cz


Celkový pohled na dva perony a několik provozních kolejí. Foceno 31. srpna 2013.

Náhodný obrázek

20770390_1379855718729265_7511708717193173475_n.jpg

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

  20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!