Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Elektrobus zkusili i v Českých Budějovicích

ČESKÉ BUDĚJOVICE - V závěru ledna vyzkoušel Dopravní podnik města České Budějovice unikátní elektrobus Siemens Rampini, který obcestoval už řadu českých dopravních podniků od Brna po Prahu.

/AKTUALIZOVÁNO/ Vůz byl zapůjčen z vídeňského dp Wiener Linien díky vzájemné spolupráci s výrobcem - firmou Siemens.


Cestující si mohli vůz vyzkoušet na dvou linkách (29. ledna 2014).

Nový vůz mohli cestující vyzkoušet na dvou zvláštních linkách ve středu 29. a čtvrtek 30. ledna. V první provozní den byl vůz vypraven na zvláštní linku číslo 91, která jezdila v trase zastávek Máj – Milady Horákové; Václava Talicha; Evžena Rošického; U Parku; Výstaviště; U Zelené ratolesti; Poliklinika Sever; Senovážné nám. - pošta; Náměstí Přemysla Otakara II. a zpět.

Druhý den vůz jezdil na lince číslo 92 v trase Nádraží; Náměstí Přemysla Otakara II.; Senovážné nám.-DK; U Zimního stadionu; Grünwaldova; U Nemocnice; Papírenská; Jana Buděšínského; Antala Staška; Náměstí Bratří Čapků a zpět.


Autobus na Náměstí Přemysla Otakara II. (30. ledna 2014).

Trasy linek 91 a 92 byly vedeny přes náměstí Přemysla Otakara II. u nádraží v Žižkově ulici probíhalo dobíjení. Protože dopravce do vozu neinstaloval českobudějovické onačovače jízdenek, byla přeprava v těchto spojích bezplatná.

"Testování mělo význam ve dvou ohledech. Jedním bylo praktické vyzkoušení průběžného dobíjení v poměrně rozsáhlé českobudějovické síti. To přineslo poznatky v podobě příznivé spotřeby ale i nutnosti plánovat v grafikonech delší odstávky na dobíjecích místech," zmínil Radek Filip, vedoucí útvaru strategie a řízení dopravy českobudějovického dopravního podniku.


Oficiální představení elektrobusu u nádraží (28. ledna 2014).

Pro připomenutí dodejme, že elektrobus Siemens Rampini vyzkoušela už celá řada českých dopravních podniků. Naposledy jezdil v Praze, kde se ale příliš neosvědčil. I proto do hlavního města nabídla na zkoušku svůj elektrobus libchavská SORka.

Čtěte také...
Rampini Prahu nedobyl, štěstí zkusí SORka (vydáno 3. února 2014)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Elektrobus vyzkoušela řada obyvatel Českých Budějovic (30. ledna 2014).

Oproti Praze žádné větší problémy dopravní podnik neevidoval, jediná výtka směřovala k tepelné pohodě cestujících. Vzhledem k tomu, že vytápění je řešeno pomocí kliamtizační jednotky ve stropě vozidla, bylo v salonu u podlahy chladněji. "Dalším předmětem testování bylo využití menších rozměrů vozu pro zkušební průjezdy historickým centrem města či rezidenčními čtvrtěmi se stísněnými podmínkami. Zde se prokázaly vynikající manévrovací možnosti elektrobusu a i v nejužších místech byl průjezd bezproblémový," dodal Filip.

Siemens Rampini patří do kategorie midibusů - má menší rozměry, než standardní autobusy. Se svou délkou 8 metrů a šířkou 2,2 metru je vhodný pro provoz ve stísněných podmínkách, například v historických centrech měst, nebo v rezidenčních čtvrtích. Právě v samotném a pro běžné autobusy nedostupném historickém centru je 12 těchto elektrobusů provozováno i ve Vídni.


Na Náměstí Přemysla Otakara II. byla umístěna přenosná zastávka (29. ledna 2014).

Jihočeský kraj teď

zdroj: http://www.teplarna-cb.cz/

zdroj: http://www.teplarna-cb.cz/

Počasí České Budějovice - Slunečno.cz

Redakce Č.Budějovice:

203 jihocesky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- jihocesky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!