Get Adobe Flash player

ČSAD Vsetín jezdí už i z Šumperku do Ostravy

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ - Obavy nad osudem autobusové linky spojující Šumperk s Ostravou byly zbytečné. Od neděle 1. září, kdy provoz linky ukončila Arriva, na stejnou trasu a téměř totožný jízdní řád vyjely autobusy ČSAD Vsetín.

Moravskoslezskému kraji to umožnilo znění smlouvy, které umožnilo navýšit rozsah kilometrů objednaných u dopravce až o pět procent...


ČSAD Vsetín jezdí na Opavsku od června (28. června 2019, Filip Vlček).

Zatímco Arriva Morava vydala téměř strohou informaci, že od k 31. srpnu ukončuje provoz linky 930201 z Šumperku přes Bruntál a Opavu do Ostravy, Krajský úřad Moravskoslezského kraje začal situaci urychleně řešit. "Jelikož Moravskoslezský kraj vnímá potřebu zachovat uvedené spojení minimálně ve stávajícím rozsahu, rozhodl se po dohodě s Olomouckým krajem, že spoje této linky objedná u dopravce ČSAD Vsetín, který obsluhuje oblast Opavska," uvedl jednatel společnosti KODIS Aleš Stejskal s tím, že nová linka bude na území Moravskoslezského kraje zařazena v systému ODIS a na území Olomouckého kraje v systému IDSOK. Oba kraje do budoucna plánují rozšířit provoz na této lince.

Informaci posléze potvrdil také přímo ČSAD Vsetín. "Autobusová linka je pro obyvatele mnoha obcí, které neleží na železnici, jediným spojením s krajským městem. Kraj se proto rozhodl linku převzít a zařadit ji mezi linky hrazené z krajského rozpočtu, aby mohla být zachována. Navíc bude posílena o jeden pár sobotních spojů," informoval tiskový mluvčí ČSAD Vsetín Miroslav Slaný. Cestující musí pouze počítat s tím, že namísto dosavadního ukončení na Ústředním autobusovém nádraží v Ostravě bude linka vedena ke svinovskému nádraží. 


Počáteční komplikace se podařilo minimalizovat (28. června 2019, Filip Vlček).

"Kraj nás požádal, zda bychom dokázali provozovat linku, kterou dosud jezdila Arriva, ale provoz linky ke konci srpna ukončí. Vzhledem k tomu, že máme s krajem čerstvě uzavřenou smlouvu pro oblast Opavska, a tato smlouva umožňuje kraji navýšit rozsah objednaných výkonů až o 5 procent, bude od září tato linka přiřazena k dopravním výkonům objednaným krajem dle této čerstvě vysoutěžené smlouvy," sdělil ředitel ČSAD Vsetín Oldřich Holubář. 

Arriva dosud provozovala linku jako komerční, tedy na vlastní riziko bez příspěvku kraje. Protože pro ni nebyla nadále ekonomicky udržitelná, chtěla se dohodnout s krajem na podpoře linky z krajského rozpočtu. Kraji se ale nepodařilo nalézt žádné legální řešení, jak zakázku zadat Arrivě. Využil proto nedávno vysoutěženou smlouvu na zajištění dopravní obslužnosti Moravskoslezského kraje - oblast Opavsko s novým dopravcem ČSAD Vsetín, která mu umožňuje navýšit dopravní výkon v závazku veřejné služby až o pět procent. Na území Olomouckého kraje se bude na úhradě nákladů na provoz linky podílet Olomoucký kraj.


I díky koncipování smlouvy bylo možné navýšit objem kilometrů (28. června 2019, Filip Vlček).

ČSAD Vsetín nasazuje na linku nové komfortní plně vybavené autobusy s ekologickým pohonem na stlačený zemní plyn. "Zbrusu nové nízkopodlažní autobusy jsou vybaveny informačním a povelovým systémem pro nástup nevidomých, nechybí klimatizace, což ocení cestující hlavně během stále parnějšího léta, ale i během tuhé zimy," doplnil Slaný. Nové autobusy nabídnou také internetové připojení k veřejné síti wifi nebo bezplatné nabíječky na mobilní telefony. Moderní odbavovací systém umožní platit několika různými způsoby, včetně bezkontaktní platební karty. 

Objevují se debaty o tom, že kraj údajně zvolil dražší řešení, protože cena za kilometr podle čerstvě vysoutěžené smlouvy s ČSAD Vsetín pro oblast Opavska na příštích deset let je 37,01 korun, zatímco Arriva požadovala od kraje za další provoz linky Šumperk-Ostrava zhruba 32,50 korun na kilometr. "V případě navýšení objemu dopravního výkonu do pěti procent u nedávno uzavřené smlouvy není možné měnit vysoutěženou cena za kilometr. Ale především je to míchání hrušek s jablky. Arriva dosud na této lince jezdila se starými již plně odepsanými autobusy, zatímco dle čerstvě vysoutěžených smluv musí dopravci jezdit s úplně novými plně vybavenými ekologickými autobusy, což bylo v zadávacích podmínkách soutěže. Nelze tedy porovnávat ceny za dvě zcela odlišné věci, kraj zde platí za něco úplně jiného, než co nabízela Arriva," dodal Oldřich Holubář.


Linka z Šumperku jezdí do Ostravy nově na Svinov (28. června 2019, Filip Vlček).

Moravskoslezský kraj teď

zdroj: http://portal.chmi.cz/

zdroj: http://kamery.eabm.cz/

Počasí Ostrava - Slunečno.cz

Redakce Ostrava:

214 moravskoslezsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Martin Kramer

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ostrava na youtube:

Ptáme se vás:

Souhlasíte se zrušením krátkodobých papírových jízdenek, které DP Ostrava plánuje od 1. ledna 2020?
 

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!