Get Adobe Flash player

Ostrava slavila hned několik dopravních výročí

OSTRAVA - I přes nepříznivé počasí, které odpoledne zasáhlo Ostravsko, si Den ostravských dopraváků nenechalo ujít přes pět tisíc návštěvníků. Ti si prohlédli areál martinovských dílen, vozy, techniku a nahlédli do historie.

Tradiční Den otevřených dveří se již podruhé změnil v Den ostravských dopraváků, který se každoročně koná zkraje září...


Vystavené provozované tramvaje v Ostravě (7. září 2019, Filip Vlček).

Celý areál se veřejnosti otevřel v sobotu 7. září v 9.00 hodin. Dopravní podnik Ostrava nabízel prohlídku zázemí martinovských dílen, projížďky historickými, současnými i technologickými vozidly a nechyběly ani ukázky vozidel hasičů a policie. "Akce s vyhlídkovými jízdami a bohatým doprovodným programem zejména pro děti se zúčastnilo více než 5,5 tisíce návštěvníků," potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí ostravského dopravního podniku Karolína Rycková.

Celá akce se nesla ve znamení hned několika výročí. Především 125 let slavila městská hromadná doprava v Ostravě jako celek, dopravní podnik si ale připomínal také 70 let své existence, 50 let areálu dílen v Martinově a 100 let nejstaršího historického vozu - tramvaje ev.č. 25.


Průjezd historické tramvaje okolo historického trolejbusu (7. září 2019, Filip Vlček).

K vidění byla historická i aktuálně nejmodernější vozidla MHD. "Co mohlo, to jezdilo a vyhlídkové jízdy zajišťovaly vedle historických také technologické tramvaje a historické autobusy. Na vyhlídkové trase po Porubě jezdily dokonce i parciální trolejbusy Škoda 26Tr, a to i přesto, že trolejbusy v této části města běžně nejezdí," poznamenala Rycková s tím, že spoje jezdily z dílen přes Josefa Skupy, Duhu, Jana Šoupala, Heyrovského a Bedřicha Nikodéma zpět do areálu.

Návštěvníci si také mohli prohlédnout technologické vozy Dopravního podniku Ostrava, které slouží pro údržbu tratí nebo zajištění provozu MHD. K vidění a následné projížďce každých 10 minut na menší okruh do obratiště Martinov a zpět například mazací tramvaj nebo tramvaj K2, kterou dopravní podnik vyřadil v loňském roce.


Slavný motorový vůz ev.č. 25, který oslavil 100 let (7. září 2019, Filip Vlček).

Důležitou a zajímavou součástí programu byly dvě komentované přehlídky vozového parku Dopravního podniku Ostrava. Návštěvníci v 11.00 a 14.45 hodin měli jedinečnou možnost zhlédnout vývoj tramvají, trolejbusů a autobusů postupně v průběhu let. Průběžně projíždějící exponáty Depozitáře vozidel městské hromadné dopravy vzorně opečovávané Kroužkem přátel MHD doplnily vozy, se kterými se můžeme na linkách setkat v dnešní době.


Prezentována byla také technologická vozidla (7. září 2019, Filip Vlček).

Dopravní podnik Ostrava se ale neprezentoval jen vozovým parkem. Návštěvníci se mohli blíže seznámit s bezkontaktním placením jízdného nebo s nabídkou práce v dopravním podniku. Zájemci se dozvěděli například, jaké požadavky musí splňovat pro aktuálně hledané adepty na pozici řidič tramvají, trolejbusů a autobusů, přepravní kontrolor, karosář, manipulační dělník, lakýrník nebo třeba traťový dělník.

Návštěvníci si mohli užít také bohatý doprovodný program včetně dynamických ukázek Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje, Policie ČR, Městské policie Ostrava a atrakcí pro děti i dospělé. Martinovský areál se letos navíc rozrostl o Tyrkysovou zónu, ve které měly svou prezentaci společně s nadačním fondem Křídlení téměř všechny organizace, které v letošním roce Dopravní podnik Ostrava podpoří výtěžkem z Tyrkysové sbírky.


Pohled do seřizovací haly společnosti Ekova (7. září 2019, Filip Vlček).

Součástí martinovského areálu je také dceřiná společnost Ekova Electric, která návštěvníkům zpřístupnila seřizovací halu a zkušebnu kolejových vozidel, kde dochází k oživování tramvají. Před seřizovací halou byl vystaven elektrobus Ekova Electron ev.č. 5007, který byl vyroben pro Dopravní podnik Ostrava. Nechyběl ani stánek, kde se mohli zájemci dozvědět, proč pracovat právě u Ekovy a jaké volné pracovní pozice v současné době Ekova nabízí.

Přímo v seřizovací hale byl k vidění tramvaj Ansaldo Breda ze švédského Göteborgu nebo historický vůz Komárek ev.č. 94 s rokem výroby 1949. Vystavený byl také posunovací vůz ev.č. EE01 a vůz Vario LFR.E ev.č. 1331 před dokončením malé modernizace. Návštěvníci si mohli prohlédnout tramvaje zespodu i shora z lávky za doprovodného výkladu našich zkušených pracovníků.


Rozpracovaný vůz typu T2 pro Prahu (7. září 2019, Filip Vlček).

Ostře sledovanou tramvají v hale Ekovy však byla tramvaj T2, která byla vyrobená před 60 lety pro Ostravu a která v loňském roce dojezdila v Liberci. Odtud se totiž vrátila zpět do Ostravy, aby byla v areálu Ekovy zrekonstruována pro nového dopravce. Tím se stal Dopravní podnik hlavního města Prahy, který ucelenou soupravu tramvají typu T2 hodlá v dobovém nátěru nasazovat na retro tramvajovou linku číslo 23 vedenou napříč centrem Prahy a okolo Pražského hradu na trase spojující obratiště Královka s konečnou na Zvonařce.

"Za účast a podporu akce děkujeme všem partnerům, a to především Kroužku přátel MHD Ostrava a dále společnosti Ekova Electric, Střední škole technické a dopravní, Dolní oblasti Vítkovic, Ostravským vodárnám a kanalizacím, Ostravským komunikacím a Ostravskému infoservisu," doplnila závěrem Rycková. 


Další fotky budeme zveřejňovat na facebooku (7. září 2019, Filip Vlček).

Moravskoslezský kraj teď

zdroj: http://portal.chmi.cz/

zdroj: http://kamery.eabm.cz/

Počasí Ostrava - Slunečno.cz

Redakce Ostrava:

214 moravskoslezsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Martin Kramer

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ostrava na youtube:

Ptáme se vás:

Souhlasíte se zrušením krátkodobých papírových jízdenek, které DP Ostrava plánuje od 1. ledna 2020?
 

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!