Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Prodloužení tramvají
v Olomouci čeká soutěž

 Lidem v Příbrami slouží
nová železniční zastávka

 Hořice se pyšní novým
autobusovým nádražím

DP rekonstruuje trať z Třebovic na Novou Ves

OSTRAVA - Cestující mezi Novou Vsí a Porubou se musí ještě necelý měsíc spokojit pouze s autobusy. Trvá tady totiž výluka tramvají, během které dochází k výměně kolejí. Po dokončení rekonstrukce budou tramvaje rychlejší a tišší.

Celková modernizace tramvajové trati spolyká 130 milionů korun, tramvajové linky se na trať vrátí až koncem prázdnin...


Přijíždějící tramvaj náhradní linky k Telekomunikační škole (27. července 2020, Filip Vlček).

Výluka probíhá od začátku prázdnin, Dopravním podnikem Ostrava avizované práce mají tramvajovou dopravu zrychlit a ztišit. "V plánu už jsme tyto akce měli dlouho, teď jsme se ale rozhodli je ještě více nakumulovat. Řekli jsme si, že když je možnost získat takové množství peněz z evropských fondů, jdeme do toho," okomentoval generální ředitel dopravního podniku Daniel Morys seznam letošních investic. Právě na něm je mimo jiné také zmíněná rekonstrukce tramvajové tratě z křižovatky na Nové Vsi přes Svinov po zastávku Třebovice obchodní centrum.

Dělníci nejprve odstranili staré koleje, pryč zmizel také starý štěrk. Následně začaly úpravy inženýrských sítí, po kterých plynule navázala pokládka nového štěrku. Opraveny byly také některé mostní konstrukce především v okolí zastávky Svinov mosty. V uplynulých dnech začala samotná pokládka kolejí. Podle údajů dopravního podniku vyjde celá investiční akce pod názvem 'Zvyšování rychlosti Třebovice - Nová Ves' na 130 milionů korun.


Dělníci při pokládce nových kolejí tramvajové tratě (27. července 2020, Filip Vlček).

Tramvajová doprava je organizována podle výlukových jízdních řádů. Tramvajové linky číslo 3, 7, 8, 17 a 19 jsou ve směru z Mariánského náměstí, respektive od Ferony zkráceny či odkloněny na obratiště Hulváky, odkud pokračují v trase jiné linky. Tramvajová linka číslo 4 je pak trvale ukončena na obratišti Hulváky bez přejíždění na jinou linku. V obratišti Hulváky je pak zajištěn přestup na náhradní autobusovou dopravu.

V oblasti Poruby a Martinova je v denním provozu zavedena náhradní tramvajová linka, která jezdí v trase z Martinova přes Čistírny do zastávky Telekomunikační škola, odkud pokračuje přes Porubu vozovnu a Fakultní nemocnici na obratiště Vřesinská. Odtud vybrané spoje pokračují v trase zrušené tramvajové linky číslo 5 přes Krásné Pole do Zátiší. Na linku jsou nasazovány spřažené soupravy tramvají typu T3 či T6, ojediněle také článková tramvaj KT8.


Uzel Hulváky plný cestujících při přestupu na autobus (17. července 2020, Filip Vlček).

Náhradní autobusová doprava je organizována zvlášť v denním a zvlášť v nočním provozu. V denním provozu jezdí v intervalu 5 minut jedna linka z Hulváků přes Svinov k Telekomunikační škole. V nočním provozu je tato linka prodloužena až na Vřesinskou, a navíc je v provozu také druhá linka náhradní autobusové dopravy v trase z Hulváků přes Svinov do Martinova. Noční linky jsou pak provozovány v návaznosti na zbylé tramvajové linky.

Za zmínku stojí propracované přestupní vazby na Hulvákách a u Telekomunikační školy. V obou dvou případech je totiž zajištěna vzájemná návaznost tak, že na přestup mezi tramvajovými linkami a náhradní autobusovou dopravou, respektive mezi náhradní autobusovou dopravou a náhradní tramvajovou dopravou, je přibližně dvě až tři minuty čas. Cestující tak mohou pohodlně přestupovat bez výrazných časových prodlev. 


Souprava se vydává z Martinova přes Vřesinskou do Zátiší (17. července 2020, Filip Vlček).

Nejde o jedinou rekonstrukci, do které se Dopravní podnik Ostrava vrhnul. Po celé léto probíhá také rekonstrukce tramvajové smyčky Hlučínská. V rámci celkové rekonstrukce a výměny kolejí tady jsou koleje na vjezdu upraveny tak, aby bylo následně možné umístit ve vjezdu do smyčky novou příjezdovou komunikaci na nové záchytné parkoviště. Tramvajové obratiště dozná také výrazné redukce kolejí, oproti předchozímu stavu bude výstupní i nástupní zastávka jednokolejná, samotná točna zůstane dvoukolejná.

Čtěte také...
- Rekonstrukce točny Hlučínská už je v polovině (vydáno 27. července 2020).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Pohled na přijíždějící tramvaj a vyčkávající autobus (17. července 2020, Filip Vlček).

Moravskoslezský kraj teď

zdroj: http://portal.chmi.cz/

zdroj: http://kamery.eabm.cz/

Počasí Ostrava - Slunečno.cz

Redakce Ostrava:

214 moravskoslezsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Martin Kramer

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ostrava na youtube:

Ptáme se vás:

Bylo zrušení papírových jízdenek v Ostravě dobré rozhodnutí?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!