Get Adobe Flash player

Plzeňany vozí první klimatizované tramvaje

PLZEŇ - Po úspěšném začlenění plně klimatizovaných trolejbusů a autobusů do vozového parku Plzeňských městských dopravních podniků se klimatizací dočkali i cestující v tramvajích. Zatím ve třech vozech.

Tři nízkopodlažní tramvaje EVO2 budou do konce letošního roku doplněny o dalších šest, tramvaje slibují větší kapacitu i tišší jízdu...


Jedna z nových tramvají EVO2 u hlavního nádraží (13. srpna 2019, Michal Fořt).

Tramvaje EVO2, pro které se již stihlo vžít slangové označení Evička, jsou nasazovány zejména na linku číslo 1 spojující Slovany s Bolevcem, kde postupně nahradí první generaci částečně nízkopodlažních tramvají typu Astra, respektive Škoda LTM 10.08. Oproti těm nabízí více míst k sezení i stání, více prostoru pro kočárky a cestující na vozíku, stoprocentní nízkopodlažnost a klimatizaci.

"Plzeň preferuje pro cestování po městě veřejnou dopravu, a proto ji stále zlepšuje ve snaze dosáhnout toho, aby byla pro pasažéry přitažlivější a pohodlnější. Nasazení plně klimatizovaných a zcela nízkopodlažních tramvají je dalším krokem vedoucím k tomu, aby obyvatelé Plzně využívali ve větší míře než dosud nejen tramvaje, ale i autobusy a trolejbusy, které na tramvajové spoje navazují," uvedl primátor města Plzně Martin Baxa.


Pohled do interiéru nové tramvaje (13. srpna 2019, Michal Fořt).

"Tramvajové linky tvoří páteř dopravní infrastruktury v Plzni a přepraví okolo 40 mil. cestujících ročně“, říká Roman Zarzycký, první náměstek primátora a předseda představenstva Plzeňských městských dopravních podniků. "Od nových tramvají očekávám, že splní narůstající požadavky cestujících na kvalitu našich služeb," dodal.

Příjemnějšímu cestování určitě napomůže nejen nový typ podvozků zajišťující tišší provoz či pohodlnější sedačky. "Jistě tomu napomůže i odbavovací terminál akceptující bankovní karty u každých dveří. Tramvaje mají také nainstalované kamery napojené na kamerový systém města Plzně, které poslouží ke zvýšení bezpečnosti cestujících i jako ochrana proti vandalismu," řekl Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel Plzeňských městských dopravních podniků.


Interiér je vcelku elegantní, včetně moderních prvků (13. srpna 2019, Michal Fořt).

Tepelný komfort cestujícím zajistí čidla, které má tramvaj umístěna ve dveřích. V případě, že čidla nezaznamenají po dobu pěti vteřin žádný pohyb, tak se dveře automaticky zavřou. Pokud je tedy tento systém aktivovaný, je zajištěno, že vůz nestojí v zastávce zbytečně s otevřenými dveřmi.

"Tramvajová doprava je pro obyvatele i návštěvníky Plzně mimořádně důležitá. Těší mě, že nyní budou mít k dispozici nové vozy, jejichž moderní vybavení přispěje ke zvýšení komfortu při cestování. Předpokládám, že v budoucnu nebudeme řešit jen výměnu zastaralých vozů za modernější, ale že nás čeká i diskuze o dalším rozvoji tramvajových tratí ve městě," doplnil náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule. Jeden vůz z výroby společnosti Krnovské opravny a strojírny vychází na 32,75 milionu korun a součástí dohody je také opce na dodání dalších až 7 kusů tramvají do roku 2021.


Jedna ze tří tramvají EVO2 odjíždějící od hlavního nádraží (13. srpna 2019, Michal Fořt).

Plzeňský kraj teď

zdroj: http://plzen.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Plzeň - Slunečno.cz

Plzeň na youtube:

Redakce Plzeň:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Jakub Klimeš

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!