Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Tramvaje do Zdib by mohly vyjet do čtyř let

ZDIBY - Pravděpodobně již za čtyři roky by z pražských Kobylis mohla pokračovat nová tramvajová trať přes Dolní Chabry až do Zdib. Středočeští zastupitelé schválili smlouvu o spolupráci s obcemi Zdiby a Sedlec. 

Tramvajová trať, na které vznikne celkem 8 nových zastávek, bude zakončena dvoukolejnou smyčkou v terminálu Zdiby. Provoz by měly zajistit linky 10 a 17...


Zákres tramvajové tratě z Prahy do Zdib (vizualizace, Středočeský kraj)

"Protažení tramvajové trati by mělo odlehčit dopravou přetíženému okraji metropole. Postavíme kvalitní a spolehlivé kolejové propojení, čímž posílíme roli veřejné hromadné dopravy a celkově zatraktivníme danou lokalitu. Jinak řečeno, cílem je komplexní řešení veřejné dopravy v obcích. Nedávno jsme dokončili dokumentaci k žádosti o územní rozhodnutí a podali na stavební úřad. kterou podáme na stavební úřad v září. Zahájení výstavby trati plánujeme na rok 2025, hotovo by mělo být na konci roku 2027," řekl Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy.

Pro naplnění cílů jsou nejvýznamnějšími body smlouvy o spolupráci se Zdiby výstavba nové komunikace Nová Průběžná, která povede po jižní straně obce. Na silnici II/608 se napojí mezi jižním okraje obce a Celním úřadem. Zaústěna bude do ulice Chaberské. Současná ulice Průběžná již kapacitně nestačí zejména autobusové dopravě. Kraj se zaváže i k osazení zeleně anebo úpravě vodních toků a doplnění stávajícího odvodňovacího systému. "Za námi půjde i zadávací řízení na zhotovitele akce. Kraj bude v celé akci zastupovat Krajská správa a údržba silnic," doplnil Borecký. Náklady na celou akci jsou zhruba 2,5 miliardy korun, přičemž 85 procent by měla pokrýt unijní dotace.

Stavba tramvajové tratě je spojena s dalšími investicemi

Co se týče smlouvy s obcí Sedlec, pak se kraj zavazuje k doplnění stávajícího splaškového odvodňovacího systému. Totiž splašková kanalizace terminálu Sedlec bude napojená na stávající kanalizaci obce. Z důvodu vyčerpané kapacity čističky odpadních vod ve vlastnictví obce je nutné ji zkapacitnit. Naopak srážková voda bude z terminálu odvedena do trojice retenčních nádraží, doplněných poldrem jako bezpečnostním přelivem pro ochranu před přívalovými deští. Projekt počítá i s odlučovači ropných látek a dočišťovači.


Tramvaj mezi Prahou a Zdiby (vizualizace, Středočeský kraj)

Trať bude dlouhá zhruba 5,2 kilometru. Začínat by měla v zastávce Vozovna Kobylisy a pokračovat v ose současné „staré ústecké“ silnice II/608 až do Dolních Chabrů. Na konci silnice je převedena na její východní okraj a pokračuje do Zdib a dále k obratišti v budoucím terminálu Sedlec. "Součástí terminálu Sedlec je i parkoviště P+R s kapacitou 834 parkovacích míst. Projekčně je tento terminál připraven pro budoucí navazující tramvajové trati do Líbeznic a Odolene Vody. Na tento záměr jsme si nechali vypracovat technickou studii, kterou nyní představujeme obcím. Koridor bude od terminálu v Sedlci kopírovat dálnici, současně však musí zohlednit její plánované rozšíření na 3+3 jízdní pruhy. Samotná stavba trati do Odoleny Vody by mohla začít v roce 2030," nastínil možnosti budoucího pokračování tratě Petr Borecký.

Na trase je počítáno s osmi zastávkami, trať by měly obsluhovat linky číslo 10 a 17. V případě té první by měla tramvaj spojit Sedlec a Zdiby se zastávkami Kobylisy, Palmovka, Flora, I. P. Pavlova, Anděl a Sídliště Řepy. Linka 17 pak v současnosti míří z Kobylis na Staroměstskou, Palackého náměstí do Libuše v Praze 4, přičemž ve špičce by měla jezdit každých 8 minut, v sedlech pak 10 minut, večer ve dvacetiminutových intervalech a o víkendech co čtvrthodinu. Linka 10 bude do Zdib a Sedlce zajíždět vždy v přepravních špičkách, přičemž souhrnný interval spojů v přepravních bude 4 minuty.

Čtěte také...
- Expres Středočeský kraj: Praha souhlasí s tramvají do Zdib (vydáno 10. srpna 2018)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Pohled na možnou podobu terminálu Sedlec (vizualizace, Středočeský kraj)

Středočeský kraj teď

zdroj: http://benesov-city.cz/

zdroj: http://www.mb-net.cz

Počasí Beroun - Slunečno.cz

Redakce Beroun:

202 stredocesky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- stredocesky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!