Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Táborští strojvedoucí
se školí na RegioFoxech

 Nástup předem se osvědčil,
tržby v Ústí stouply

 Ostravská MHD velkolepě
oslaví výročí 130 let

 Do pěti let by mohly vyjet
tramvaje do Komořan

DP pokračuje v modernizacích tramvají 14T

PRAHA - Dopravní podnik hlavního města Prahy pokračuje v rekonstrukcích a modernizacích tramvají 14T. Dvacítka vozů se už prohání po kolejích pražské sítě, desítky dalších ale na modernizaci čekají.

V plné síle budou tramvaje 14T brázdit ulice hlavního města nejpozději za tři roky, kdy dopravní podnik opraví tu poslední...


V zastávce Thákurova stanicuje vůz ev.č. 9168 (30. června 2009, Vojta Beneš).

Všech tehdejších 59 tramvají typu 14T bylo v Praze odstaveno zkraje srpna 2014. Důvodem k tomuto rozhodnutí byl nález trhlin na konzolách určených k uchycení táhel, které vedou podvozek a přenášejí tažné a brzdné síly. Nejprve bylo 5. srpna odstaveno prvních šest tramvají, následující den už do ulic Prahy nevyjela ani jedna. Dopravnímu podniku náhle odstavené nízkopodlažní tramvaje nahradil vozy z ostatních provozoven. 

V současné době má Dopravní podnik hlavního města Prahy ve svém stavu celkem 57 tramvají typu 14T. Z nich je již opraveno 21 vozů, zbývajících 36 na opravu čeká. Dopravní podnik si tramvaje opravuje sám ve vlastních Ústedních dílnách dopravního podniku v Hostivaři.


Na jaře roku 2014 ještě nikdo netušil, co tramvaje čeká (29. března 2014, Vojta Beneš).

"V rozpracovanosti na příčníky jsou tři, ty čekají už jen malou modernizaci. Předpoklad zprovoznění všech odstavených vozů typu 14T je do roku 2020," potvrdila Informačnímu portálu Vlčoun.cz tisková mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Opravy příčníků, kvůli kterým před třemi lety tramvaje přestaly ze dne na den jezdit, plně hradí pojišťovna na základě strojního pojištění tramvají.

Dopravní podnik současně s opravou také zahájil modernizaci vozů. Úpravou interiéru došlo ke zvýšení průchodnosti cestujících uvnitř tramvaje, což zároveň vede k urychlení vystupování z a nastupování do tramvaje. Podélné sezení veřejnost dlouhodobě kritizuje, a proto jej dopravní podnik v tomto voze zkušebně odstranil a nahradil klasickými sedačkami. Počet míst k sezení přitom zůstal zachován. "Malá modernizace interiéru a exteriéru jedné tramvaje 14T činí zhruba 2,85 milionu korun," dodala Řehková.


Tramvaj linky číslo 12 v zastávce Na Knížecí (1. listopadu 2008, Vojta Beneš).

Tramvaje 14T, předchůdci současných 15T ForCity, vyjely poprvé v Praze v roce 2005. Už tehdy je dopravní odborníci kritizovali vzhledem k technických specifikacícm, které nebyly pro provoz v hlavním městě vhodné. Před třemi lety byly všechny po zjištění závady odstaveny. I přes spekulace o možném odprodeji si je začal dopravní podnik opravovat, ta poslední bude opravena nejpozději do tří let.

Čtěte také...
- Inovace tramvají 14T: Nový lak a sedačky jinak (vydáno 19. dubna 2016).
- Problémové tramvaje si podnik opravuje (vydáno 9. listopadu 2015).
- Porsche mají utrum. DP je dnes odstavil (vydáno 6. srpna 2014).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Nově modernizované tramvaje 14T (18. dubna 2016, DPP Petr Hejna).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

  20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!