Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Táborští strojvedoucí
se školí na RegioFoxech

 Nástup předem se osvědčil,
tržby v Ústí stouply

 Ostravská MHD velkolepě
oslaví výročí 130 let

 Do pěti let by mohly vyjet
tramvaje do Komořan

Do pěti let by mohly vyjet tramvaje do Komořan

PRAHA - Tramvajová síť se v následujících letech rozroste o další kilometry. Radní totiž schválili zahájení projektové přípravy nové tratě z Modřan do Komořan. Pokud vše půjde hladce, tramvaje tady vyjedou za pět let.

Cestujícím by měla sloužit pětice zastávek, trať by pak měla končit klasickým obratištěm v prostoru dnešního průmyslového areálu určeného k revitalizaci...


Podoba tratě u zastávky Modřanské laguny (vizualizace: im-projekt.cz)

Dopravní podnik hlavního města Prahy musí nyní zajistit projektovou dokumentaci včetně EIA, následně pravomocné společné povolení a stavbu zrealizovat. Trať je v souladu se Strategií rozvoje tramvajových tratí i platným územním plánem hlavního města Prahy. Odhad celkových nákladů na přípravu a realizaci nové dva a půl kilometru dlouhé tramvajové tratě Nádraží Modřany - Komořany činí přibližně 700 milionů korun. Dopravní podnik předpokládá zahájení její výstavby v roce 2027.

Tramvajová trať povede od stávajících zastávek Nádraží Modřany podél Komořanské ulice směrem na jih, v boční poloze západně od samotné komunikace, až k ulici U Soutoku, kterou překříží. Následně bude trať pokračovat po mostě přes Cholupický potok a následně po tělese nevyužívané železniční vlečky, která je vedená mezi ulicemi Nad Teplárnou a U Skladu. Na začátku tohoto koridoru se trať stočí směrem na východ, překříží Komořanskou ulici a bude dál pokračovat až do průmyslového areálu, který je situován severně od ulice Do Koutů, a je určen k revitalizaci a k výstavbě bytových domů. Zde bude tramvajová trať ukončena smyčkou v koordinaci s plánovanou bytovou výstavbou.


Vizualizace nové tratě z Modřan do Komořan (vizualizace: im-projekt.cz)

Celková délka tratě včetně koncové smyčky je 2,6 kilometru. Dopravní podnik hlavního města Prahy na ní počítá s pěti páry zastávek s pracovními názvy Modřanský cukrovar, Modřanské laguny, Nad Teplárnou, Komořany a Nové Komořany. V oblasti Komořan jsou dvě velké rozvojové oblasti na místě původních průmyslových areálů. V bývalém cukrovaru Modřany nová bytová výstavba už vzniká, v lokalitě výrobních závodů Modřanská potrubní severně od ulice Do Koutů se na základě Územní studie Komořany nyní připravuje.

"Dopravou na území Prahy 12 se intenzivně zabýváme. V současné době v této oblasti totiž zajišťují městskou hromadnou dopravu výhradně autobusy, které jsou ale nyní ve špičkách blokovány automobily z důvodu přeplněné Komořanské ulice. Po dostavbě vznikajících a plánovaných bytů by autobusová doprava kapacitně vůbec nestačila pokrýt poptávku po městské dopravě. Tramvaje zde zajistí rychlou, kapacitní, lokálně bezemisní dopravu po trati zcela oddělené od individuální automobilové dopravy," uvedl Zdeněk Hřib, první náměstek pražského primátora.


Projekt a vedení nové tramvajové tratě (vizualizace: im-projekt.cz)

O této tramvajové trati se uvažovalo už v osmdesátých letech, kdy se v Komořanech plánovala výstavba velkého sídliště. "K tomu nikdy nedošlo, proto se ani tramvajová trať nezrealizovala. Její záměr se stal ale opět aktuální v návaznosti na ukončení průmyslové výroby v Komořanech, revitalizaci brownfieldů a jejich využití pro výstavbu bytů. Přípravu a realizaci tramvajové tratě do Komořan bude nezbytné úzce koordinovat s investiční akcí Komunikační propojení městské části Praha 12 s Pražským okruhem - stavba 513, se zapsanou Územní studií Komořan a s již připravovanými developerskými projekty v dotčeném území," doplnil pak technický ředitel pražského dopravního podniku Jan Šurovský. 

V rámci projektové přípravy bude nutné kromě majetkoprávního vypořádání dořešit také napojení začátku nové tratě na tu stávající ve směru do centra. Podle projektové dokumentace by měla trať odbočit hned za zastávkou Nádraží Modřany a následně podjede stávající trať do Modřan a Libuše. Pokud bude moci dopravní podnik začít s výstavbou tratě v horizontu roku 2027, její zprovoznění by pak mělo přijít v roce 2029. Snahou dopravního podniku bude na výstavbu nové tratě do Komořan získat finanční prostředky z fondů Evropské unie nebo jiných dotačních titulů.


Nová tramvajová trať by měla vzniknout do pěti let (vizualizace: im-projekt.cz)

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

  20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!