Get Adobe Flash player

Provizorní 'Rámusák' skončil. Po 32 letech

PRAHA - Po 32 letech byl v pondělí 7. října slavnostně ukončen provoz provizorního tramvajového mostu přes Vltavu mezi Holešovicemi a Trojou v Praze. Podle svého typického zvuku ho Pražané přezdívali "Rámusák".

Dopravu místo tramvají až do dubna příštího roku převzaly autobusy na lince X17. Pak tramvaje pojedou po novém mostě.


V říjnu 2013 se uzavřela historie Rámusáku. Foceno 7. října 2013.

Slavnostního aktu se kromě zástupců Dopravního podniku hlavního města Prahy účastnili také zástupci hlavního města Prahy a stavby nového Trojského mostu, který se staví v těsné blízkosti Rámusáku. Do provozu by měl být uveden v dubnu 2014.


Muzejní vůz ev.č. 9048 byl úplně posledním, co okusil koleje Rámusáku. Foceno 7. října 2013.

Nechyběli ale ani pamětníci nebo příznivci městské hromadné dopravy, kteří se poslední tramvaj na Rámusáku nemohli nechat ujít. Nebo ujet? Opravdu tou poslední tramvají se tak stal dnes již historický vůz KT8 ev.č. 9048.

Před definitivním uzavřením mostní konstrukce pak bylo veřejnosti umožněno se po tramvajovém mostě ještě projít.


Již při slavnostním ukončení byla demontáž v plném proudu. Foceno 7. října 2013.

Tramvajový most v Troji má dle dopravního podniku charakter dlouhodobého provizoria a tramvajím sloužil od 80. let.

"Tento provizorní tramvajový most sloužil dobře a dlouho, což je jistě déle, než předpokládali projektanti, a prokázal tak kvalitu a spolehlivost vojenských mostních konstrukcí," řekl pražský radní pro dopravu Jiří Pařízek.


Nový ředitel pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš. Foceno 7. října 2013.

Ještě v pondělí byly zahájeny překládky tramvajových kolejí na nový Trojský most. "Posléze začnou práce na vybudování výjezdové rampy z tunelového komplexu Blanka a také na protipovodňových zábranách," uvedl 1. náměstek pražského primátora Jiří Vávra.

Mostní konstrukce bude po rozebrání využita k dalším účelům na jiných stavbách, informoval Metrostav.


Jednokolejný provoz na provizorním tramvajovém mostě. Foceno 29. června 2013.

Kvůli pokračující výstavbě městského okruhu a tunelového komplexu Blanka, do kterého spadá i demontáž Rámusáku, tak došlo od 7. října od zahájení denního provozu k přerušení tramvajové dopravy v úseku Nádraží Holešovice - Ke Stírce.

Náhradní autobusovou dopravu tak zajišťuje linka X17, která jezdí celotýdenně v intervalu 20 až 40 minut, v noci každou hodinu.


Pohled na používanou zvýšenou části mostu. Foceo 25. května 2011.

Tramvajová linka číslo 17 je celotýdenně zkrácena a ukončena v zastávce Výstaviště Holešovice, její trasu z Kobylis k Vozovně Kobylisy zajišťuje prodloužená linka číslo 3. Noční linka číslo 53 je odkloněna přes Ortenovo náměstí, Palmovku a Bulovku.


Trojská část vjezdu do jednokolejného úseku. Foceno 7. října 2013.

Zásahu do provozu městské dopravy si uvědomuje i Jaroslav Ďuriš, generální ředitel dopravního podniku. "Děkuji předem všem cestujícím za shovívavost a trpělivost. Samozřejmě i my dopraváci se již nyní těšíme na zbrusu nový most," sdělil na místě.

Základní technické údaje o "Rámusáku":
Délka mostu: 248,2 m | Šířka mostu: 12 m | Osová vzdálenost kolejí: 5,6 m | Počet pilířů: 6


Tramvaj ev.č. 9156 na lince číslo 14 na jednokolejce. Foceno 27. dubna 2012.

V úseku přes nový Trojský most nebude žádná zastávka, dojde k přesunutí zastávky „Trojská“, a to v souvislosti s napojením na trať v Trojské ulici. Součástí vozovky od mostu k Trojské ulici bude tak světelně řízená křižovatka.

Čtěte také...
- Práce na novém Trojském mostě už finišují (vydáno 14. únor 2013)
- Nový Trojský most se tyčí nad Holešovicemi (vydáno 21. října 2012)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Na most se v rámci zkušebních jízd podíval i muzejní vůz T3M č. 8084. Foceno 7. dubna 2013.

Pro úplnost dodejme, že provoz na Rámusáku byl omezen v roce 2010, kdy byla v důsledku výstavby tunelu Blanka na trojské straně Vltavy zřízena provizorní jednokolejka. Od té doby se používala jen jedna polovina mostu.


Pamatujete? Z tohohle se o dva roky později stal Trojský most. Foceno 18. srpna 2011.

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Michal Fořt
- Jakub Lachout
- Ondra Kašpárek
- Vojta Beneš
- Antonín Jelínek

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

  20160301 banner down 02 20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak několik tisíc návštěvníků? Napište nám a dozvíte se více!