Turecká Bozankaya zkušebně vyjíždí na linku
PRAHA - Zkušební provoz tureckých trolejbusů Bozankaya pokročil do další fáze. Od středy 15. října začíná trolejbus vozit cestující na lince číslo 58 z Palmovky do Miškovic, kde musí najezdit dalších 10 tisíc kilometrů.
Trolejbusy by měly v barevném schématu Pražské integrované dopravy začit vozit cestující na budoucích linkách na levém břehu Vltavy...

Nový trolejbus Bozankaya při zkušebních jízdách (říjen 2025, DPP/archiv)
Trolejbus Bozankaya SNG 12T, který je v Praze v netradičním červeném nátěru, nyní podstupuje proces homologace. Jde totiž o nové vozidlo pro české podmínky, které musí projít schválením ze strany Drážního úřadu. To znamená, že musí v českých podmínkách ujet určitý počet kilometrů. V rámci první části procesu musel trolejbus ujet předepsaných deset tisíc kilometrů bez cestujících. V rámci fáze, která dnes začala, musí trolejbus ujet dalších deset tisíc kilometrů s cestujícími. Ty začínají právě ve středu 15. října nasazením na linku číslo 58.
První cestující trolejbus svezl ve 4.57 z Miškovic, respektive 5.40 z Palmovky. "Předpoklad je každý den téměř 20 hodin provozu vozidla a nájezd bezmála 330 kilometrů," doplnil Dopravní podnik hlavního města Prahy na svých facebookových stránkách. Současný trolejbus ev.č. 510 je určen pouze pro proces homologace nového typu drážního vozidla pro provoz v České republice, který zajišťuje výrobce v součinnosti s Dopravním podnikem hlavního města Prahy. Toto vozidlo po skončení zkušebních jízd nebude v majetku pražského dopravního podniku.
Čtěte také...
- První Bozankaya dorazil do Prahy. Na zkoušky (vydáno 17. června 2025)
(zdroj: www.vlcoun.cz)

Trolejbus Bozankaya v klíčovských garážích (16. června 2025, DPP/Dominika Brabcová)
Výrobce má do Prahy dodat až sedmdesát bateriových trolejbusů. První z těchto vozidel by mohly vyjet již letos na lince číslo 52 ze Smíchova. Předpokládaná hodnota této veřejné zakázky, kterou dopravní podnik vyhlásil v říjnu 2022, byla 1,176 miliardy korun. Kromě až 70 bateriových trolejbusů typu Standard Dopravní podnik hlavního města Prahy v této veřejné zakázce poptával také možnost odběru až 70 nových trakčních akumulátorů a výměnu vysloužilých pro zajištění provozuschopnosti vozidel během celé životnosti trolejbusů, dále až 35 sad hardware a software pro diagnostiku závad vozidel, až 20 kusů přenosných nabíječek a systém energetického managementu pro vzdálené sledování a řízení nabíjení vozidel.
Vysoutěžené trolejbusy budou vybaveny kompletním odbavovacím a informačním systémem pro pražskou MHD a dodávány v novém jednotném designu PID. Dodavatel garantuje, že minimální dojezd plně obsazeného vozidla na trakční akumulátor s odbavováním cestujících ve všech zastávkách, zastavováním na všech křižovatkách a s běžící klimatizací nebo topením bude po celou dobu záruky baterie minimálně 15 kilometrů. Dodavatel u vysoutěžených trolejbusů garantuje minimální životnost 15 let. Záruka na všechna vozidla je 10 let.

Trolejbus Bozankaya v klíčovských garážích (16. června 2025, DPP/Dominika Brabcová)

















