Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Brno eviduje 45 milionů
transakcí Pípni a jeď

 Pardubická MHD je zcela
pod dohledem kamer

 Jedna kolej na Branickém
mostě je už funkční

 Plzeňany začaly vozit nové
kloubové Solarisy

Ústecká lanová dráha na Větruši slaví deset let

ÚSTÍ NAD LABEM - Lanová dráha na Větruši, zajímavá atrakce nejen pro turisty, slaví deset let od zahájení provozu. Ačkoli dopravní podnik chystal oslavy, v důsledku omezení k zamezení šíření koronaviru se neuskuteční.

Když před deseti lety nastoupili do kabinky lanovky první cestující, nikdo ještě přitom netušil, jaká atraktivita se z lanovky stane...


Lanovka je vyhledávaná především v létě (26. srpna 2011, Filip Vlček)

Desetileté výročí lanovka oslaví v pondělí 7. prosince. "Velice nás mrzí, že v této nelehké situaci pandemie koronaviru, nemůžeme uspořádat oslavy s doprovodným programem k desetiletému výročí zahájení provozu, které jsme měli pro cestující připravené. Věříme, že nám i tak zachovají přízeň a přijdou si s námi vše dodatečně připomenout v době, kdy to již situace dovolí," uvedl Roman Pospíšil, náměstek výkonného ředitele společnosti pro dopravu.

Za deset let svého provozu přepravila Lanová dráha na Větruši dva miliony cestujících a stala se tak nedílnou součástí města Ústí nad Labem. "I v následujících letech se budeme snažit udělat vše pro pohodlné cestování, které chceme ještě více zpříjemnit. Jednou z novinek, kterou jsme již ve spolupráci se statutárním městem Ústí nad Labem pro naše cestující připravili a zrealizovali, je rekonstrukce nástupních prostor dolní stanice lanové dráhy," uvedl Libor Turek, výkonný ředitel Dopravního podniku města Ústí nad Labem.


Míjející se kabinky lanové dráhy na Větruši (30. června 2013, Filip Vlček)

Oslavy výročí provozu lanové dráhy se ale s lanovkou táhnou již od počátků provozu. Z důvodu špatných klimatických podmínek a vysoké stoprocentní vlhkosti vzduchu se totiž obě kabinky z bezpečnostních důvodů zastavily i v den oslav prvního výročí provozu lanovky ve středu 7. prosince. A rozjet se lanovku tehdy podařilo až v podvečer, přibližně hodinu před závěrečným ohňostrojem. Do té doby jezdila náhradní autobusová doprava. Dopravní podnik se proto tehdy rozhodl a o pár dní později oslavy v menším měřítku zopakoval.

Čtěte také...
- Lanovka na Větruši: Panečku, to byla oslava...! (vydáno 8. prosince 2011)
- Lanovka na Větruši si napravila reputaci (vydáno 18. prosince 2011)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Během prvního výročí lanovky museli lidé na Větruši autobusem (7. prosince 2011, Filip Vlček)

První zmínka o lanové dráze na Větruši padla v roce 2005 po dokončení rekonstrukce zámečku Větruše, do provozu pak byla uvedena v prosinci roku 2010. Je dlouhá 330 metrů s převýšením přes 50 metrů. Maximální rychlost kabinek, do kterých se vejde 15 osob, je 6 kilometrů za hodinu. Samotná výstavba celého systému lanové dráhy, kterou provozuje Dopravní podnik města Ústí nad Labem, stála městskou pokladnu zhruba 80 milionů korun. V první den ostrého provozu toho lanovka moc nenajezdila. Už hodinu po zahájení provozu se porouchala. Fiaskem také skončila již zmíněná oslava ročního provozu.

V současné době je ale lanová dráha bezporuchová, jednou měsíčně prochází pravidelnou revizí. Dvě kabinky spojují výletní zámeček Větruše s obchodním centrem Forum v centru města, a tak zájemci o nevšední podívanou mohou mít Ústí nad Labem během pár minut jako na dlani. Z vyhlídkové terasy u zámečku tyčícího se nad soutokem Labe a Bíliny jsou vidět Masarykova zdymadla a hrad Střekov, samotné centrum Ústí nad Labem, Mariánská skála i jednotlivá sídliště celého města. 


Pohled na dolní stanici lanovky ještě bez lan a kabinek (21. září 2010, Filip Vlček)

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!