Get Adobe Flash player

Manipulační stopa Jungmannova - Autoškola

ÚSTÍ NAD LABEM - Pomáhá udržet trolejbusovou dopravu v Krásném Březně a Neštěmicích, když voda zaplatí Přístavní ulici. Řeč je o manipulační trolejbusové stopě z Drážďanské do Neštěmické ulice u Autoškoly.

Právě z toho důvodu, že vznikla a je využívána především v době zvýšené hladiny Labe, je vžito pojmenování "Povodňová stopa".


První výluka, při které byla využita manipulační stopa. Foceno 2. srpna 2006.

Základní údaje o trati
"manipulační stopa Jungmannova - Autoškola"

Trolejbusová trať v provozu od:
od 24. července 2006
Trolejbusová trať odstraněna:
dosud v provozu
Typ provozu:
manipulační během výluk a mimořádností
Pravidelný provoz MHD:
ne
Poznámka: trať je kompletně napojena k síti

Trolejbusová stopa byla postavena kvůli zajištění trolejbusového provozu během přestavby železničního mostu v Přístavní ulici u zastávky Přístav. K samotnému zřízení došlo během celosíťové výluky 22. a 23. července 2006.


Detailní pohled na rozjezdovou elektricky ovládanou výhybku. Foceno 2. srpna 2006.

Do té doby bylo možné trolejbusový provoz udržovat pouze na základě dojezdu trolejbusu do zastávka Autoškola (ve směru od Výstupní), odkud trolejbus samospádem sjel do Drážďanské ulice přibližně pod úsekový dělič.

Takové vedení ale vyžadovalo minimálně jednoho, nejlépe dva pracovníky DP pro stahování sběračů.


Když ještě manipulační stopa nebyla, jezdilo se samospádem. Foceno 30. března 2006.

Manipulační stopa začíná rozjezdovou výhybkou v Drážďanské ulici, odkud pokračuje souběžně se stopou směřující do zastávky Vojanova. Na křižovatce Autoškola se stopa stáčí vpravo do Neštěmické ulice, kde se před úsekovým děličem napojuje na trať Autoškola - Prior.


Trolejbus ev.č. 528 projel výhybku a bude odbočovat. Foceno 7. května 2007.

Trolejbusy poprvé manipulační "Povodňovou stopu" využívaly během výluky od 31. července do 4. srpna 2006.

Následně byly využívány při dalších výlukách vyvolaných rekonstrukcí železničního koridoru také v květnu 2007. Ve všech případech byla vždy zavedena náhradní autobusová doprava mezi Mírovým náměstím a Autoškolou.


Vůz ev.č. 512 na lince 57 odbočuje do zastávky Autoškola. Foceno 2. srpna 2006.

Původně byla rozjezdová výhybka vybavena EOV (elektricky ovládanou výhybkou). Ta byla později odstraněna, takže řidiči jedoucí do této stopy musí budit, nicméně rozjezdová i sjezdová výhybka zůstala a je použitelná bez překládání sběračů.


Manipulační stopa byla využívána i při povodních v roce 2011. Foceno 17. ledna 2011.

Po plánovaných výlukách byla manipulační trať využívána, jak již bylo uvedeno, například k otáčení trolejbusů během povodní. Informační portál Vlčoun.cz je zachytil například v roce 2011. Tehdy tady ze soboty na neděli vznikla dočasná trolejbusová vozovna Krásné Březno, díky které právě v kombinaci s manipulační stopou bylo možné v pondělí 17. ledna a úterý 18. ledna zajistit trolejbusový provoz. 

Od té doby je trať využívána občas k manipulačním přejezdům vozidel po opravě k rychlejšímu napojení se na jídní řád.


Trolejbus ev.č. 606 se po opravě napojuje na jízdní řád. Foceno 29. září 2012.

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- David Koritenský
- Margita Koritenská
- Miroslav Hruška
- Michal Fořt
- Ladislav Grepl

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!