Vlaky v Moravskoslezském kraji zbrzdí opravy
OSTRAVA - Železniční dopravu v Moravskoslezském kraji čekají od 14. prosince změny. Přibudou nové zastávky, začne rekonstrukce třineckého nádraží a letiště v Mošnově se začne připravovat na první vlakové cestující.
Cestující v kraji bude vozit až 708 osobních a 28 spěšných vlaků denně. Na některých tratích z důvodu oprav se provoz omezí.
Nový jízdní řád začne platit v polovině prosince (24. listopadu 2014).
Patrně nejzásadnější novinkou, kterou už cestující v jízdním řádu platném od 14. prosince 2014 do 12. prosince 2015 najdou, je zprovoznění železniční tratě ze Studénky na letiště Leoše Janáčka v Mošnově. Denně zajistí spojení na trati Mosty u Jablunkova - Bohumí - Studénka - Mošnov, Ostrava Airport celkem 9 párů osobních vlaků zpravidla ve douhodinovém intervalu," uvedla tisková mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.
Novou zastávku začnou využívat také cestující ve Frenštátě pod Radhoštěm. "Nová zastávka Frenštát pod Radhoštěm město, která se nachází zhruba 1,5 kilometru od současné stanice, je blíže centru, školám a hlavním autobusovým zastávkám," vysvětlila mluvčí.
Už je v něm zapracováno prodloužení na letiště Mošnov (24. listopadu 2014).
Cestující se také dočkají nových spojů z Ostravy do Krakowa či Wroclawi. Změna ale čeká také cestující v Třinci. V souvislosti s rekonstrukcí výpravní budovy a přednádražních prostor v Třinci a na základě objednatele bude většina vlaků EuroCity a Expresů mezi Prahou a Žilinou nově zastavovat jen na zastávce Třinec centrum.
Pozor by si měli dát cestující také na úpravy některých spojů na trati 321. Zpozornit by měli především co se týká nočních vlaků, které jezdily po půlnoci. Nově budou některé vlaky sloučeny a poslední spoje tak pojedou už před půlnocí.
Jízdní řád je v prodeji v infocentrech Českých drah (24. listopadu 2014).
V souvislosti s přestavbou nádraží v Českém Těšíně, která se uskuteční v průběhu příštího roku, jsou zohledněny případné změny v přístupových cestách na jednotlivá nástupiště. České dráhy proto prodlouží přestupní dobu od vlaků z, respektive do Frádku-Místku na šest minut."Přípoje ve směru z/do Třince jsou zachovány, ale okamžité přípoje na Havířov nejsou navázány," dodala Šubová.
Už 1. prosince začne přestavba nádraží a přednádraží v Třinci, jejíž součástí je také výstavba nového přestupního terminálu. Akci zahájí představitelé města Třince i Českých drah, podrobnou reportáž přineseme už příští týden.
Po tiskové konferenci se na přítomné vrhli novináři (24. listopadu 2014).