Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Do Litvy zamíří další vlaky ze Škodovky

PLZEŇ - Škoda Vagonka uzavřela smlouvu s Litevskými drahami na dodávku moderních elektrických jednotek. Jedná se o tři třívozové dvoupodlažní elektrické soupravy. Hodnota kontraktu je zhruba 750 milionů korun.

V Litvě už v současnosté době jezdí deset těchto dvoupodlažních vlaků typu 575, a dopravce je s nimi spokojen.


Nová jednotka 575 ve svém současném působišti v Litvě (nedatováno).

"Počítáme s tím, že do Litvy dodáme všechny tři nové dvoupodlažní elektrické jednotky v průběhu 19 až 36 měsíců od podpisu smlouvy. Tímto kontraktem se nám podařilo navázat na naše starší dodávky a pokračuje tedy omlazování zdejšího vozového parku," uvedl generální ředitel Škody Vagonka Jiří Urbanec.

Urbanec dodal, že Škoda Vagonka zde získala zakázky v celkové hodnotě zhruba tří miliard korun.


Jedna z prezentačních fotografií (nedatováno).

Vlaky jsou navrženy, aby vyhovovaly specifickým podmínkám pobaltského provozu. Čelí nejen poměrně velkému rozpětí teplot, ale také vysoké vlhkosti vzduchu. Samozřejmostí je i nízkopodlažní provedení vozidel, multifunkční oddíly pro přepravu kočárků, kol nebo velkých zavazadel.

Jednotky mají i kamery

Plně klimatizované vozy mají maximální rychlost 160 km/h a jsou vybaveny vnějším a vnitřním kamerovým systémem.


Interiér první třídy v patře (nedatováno).

Soupravy budou nasazeny na trase Vilnius – Minsk v Bělorusku. "S tím souvisí i některé technické úpravy dosavadního provedení vlaku, jako je například doplnění o systém měření spotřeby elektrické energie, úpravu vnitřního uspořádání a provedení sedadel, doplnění soupravy o oddíl pro vlakvedoucí, instalaci audiovizuálního systému, úpravu kamerového systému či instalaci regálů pro rozměrná zavazadla," doplnil Ivo Gurňák, obchodní ředitel Škody Vagonka.

Dvoupodlažní jednotky vyráběné ve Škodovce jezdí kromě Litvy i v České republice pod označením CityElefant a vidět jsou i na Slovensku nebo Ukrajině. V současnosti navíc ve Škodě Vagonka v Ostravě pracují na vývoji a výrobě vysokokapacitních dvoupodlažních vlaků pro Deutsche Bahn, které začnou vozit cestující v Bavorsku už od konce roku 2016.


Cílová stanice: Vilnius (nedatováno).

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!