Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Po mostě u Vojkovic už zase sviští vlaky

VOJKOVICE NAD OHŘÍ - Komplexní rekonstrukci železničního mostu u Ostrova na Karlovarsku na páteřní dvoukolejné trati Chomutov – Cheb ve středu dokončil správce tratě, Správa železniční dopravní cesty.

Cílem stavby bylo zachovat provoz dvoukolejné trati při požadované třídě zatížení, průchodnosti a traťové rychlosti...


Opravený most u Vojkovic nad Ohří (25. února 2015, SŽDC).

Efekt této stavby se projeví nejen na provozních úsporách. "Zvýší se také bezpečnost přepravy a vlaky budou moci v tomto úseku přejíždět přes Ohři vyšší rychlostí než dosud. Výsledkem tedy bude i zvýšení komfortu pro cestující," prohlásil generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

Projekt se týkal nosné konstrukce pod druhou kolejí a částečně také spodní stavby, díky jejíž přestavbě bude most schopen bezpečně přenášet zvýšené zatížení dopravy. Spodní stavba byla tvarově přizpůsobena nové konstrukci.

Původní most demontovali

Stavbaři v rámci výstavby demontovali původní most a nahradili jej novou svařovanou konstrukcí o třech polích s délkou 100 metrů. Opěry a pilíře mostu zesílili tryskovou injektáží. Na rekonstruovaném mostě následně zřídili uzavřené kolejové lože. Součástí projektu byla také výměna železničního svršku na mostě a nejbližším předmostí a rekonstrukce geometrické polohy koleje (směrové a výškové vyrovnání koleje, úprava převýšení a přechodnice).


Pohled na železniční trať na mostě (25. února 2015, SŽDC).

Projekt vychází z globálního cíle prioritní osy 1 OPD zlepšit železniční dopravu na transevropské dopravní síti. Dvoukolejná elektrifikovaná trať Chomutov – Cheb je významnou komunikací železniční sítě České republiky. Je součástí železniční tratě spojující krajská města Ústí nad Labem s Chebem.

Celkové náklady projektu činí 72.622.952 korun, investorem je Správa železniční dopravní cesty. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to ve výši 49,7 milionu korun. Národní financování projektu bylo zajištěno prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby bylo sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Strabag.


Původní most na snímku z loňského podzimu (31. října 2014, SŽDC).

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!