Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

InterPanter už není vizí. Svezl první cestující

OLOMOUC, BRNO - Nejnovější elektrická jednotka InterPanter ze Škody Vagonka ve středu 4. listopadu slavnostně svezla první cestující na pravidelném rychlíkovém spoji Olomouc - Břeclav - Brno.

Jedná se o první ze čtrnácti nejmodernějších vlaků, které si objednaly České dráhy pro meziregionální a dálkovou dopravu...


Historicky první nasazení do provozu (4. listopadu 2015, Škoda Transportation).

"Vozidla InterPanter navazují na osvědčené řešení jednopodlažních souprav RegioPanter pro regionální dopravu. Základní rozměry a barevné řešení obou typů souprav je shodné, odlišující se však zejména technickým řešením, počtem vstupních dveří a rovněž interiér je uzpůsoben pohodlnému cestování na větší vzdálenosti," uvedl Tomáš Ignačák, generální ředitel Škoda Transportation.

Samozřejmostí je komfortní klimatizovaný interiér, bezbariérové toalety nebo moderní audiovizuální informační systém s LCD. Hlavně mladí pak ocení Wi-Fi nebo možnost napájet své notebooky či mobilní telefony po celou dobu cesty.


Záběr do ostravské Škodovky v závěru dubna (29. dubna 2015, Filip Vlček).

Nové elektrické jednotky InterPanter budou s novým jízdním řádem nasazeny na rychlíkovou linku R13 Olomouc - Přerov - Otrokovice - Břeclav - Brno. "V průběhu jara 2016 také na linku R19 z Prahy přes Pardubice, Českou Třebovou, Svitavy a Blansko do Brna. Úplně nové vlaky odstraní bariéry pro cestování lidí na vozíku, maminek s kočárky nebo cyklistů s koly," řekl člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu Michal Štěpán, který také zdůraznil klimatizaci prostoru pro cestující.

Jednotky mají polstrované a polohovatelné sedačky, sklopné stolky, oddělené oddíly pro cestující s dětmi do 10 let nebo prostory pro uložení jízdních kol, kočárků a dalších objemných zavazadel. Soupravy budou navíc vybaveny rezervačním systémem a to nejen na rezervaci míst pro cestující, ale i pro rezervaci míst na kola.


Interiér druhé vozové třídy (25. června 2015, Škoda Transportation).

Deset pětivozových a čtyři třívozové soupravy jsou určeny pro elektrifikované tratě s trakčním napětím 25 kV, 50 Hz a 3 kV a mají maximální rychlost 160 km/h. Skříň je lehké integrální stavby z velkoplošných hliníkových profilů. Oproti klasickým železným skříním tak dochází ke snížení hmotnosti vozidla a současně k prodloužení jeho životnosti. Rychlý nástup a výstup cestujících umožňují široké dvoukřídlé vstupní dveře.

Čtěte také...
- Tohle je InterPanter. Vlak pro dálkové spoje (vydáno 29. dubna 2015).
- Ve Velimi pokřtili novou šelmu železnic (vydáno 26. června 2015).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Červený interiér první vozové třídy (25. června 2015, Škoda Transportation).

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!