Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Patrové vozy projdou rozsáhlou modernizací

PRAHA - České dráhy a společnost Pars nova, člen skupiny Škoda Transportation, podepsaly smlouvu na modernizaci 12 patrových osobních vozů řady Bmto pro příměstskou dopravu.

Modernizované vagony budou jezdit především v okolí Prahy, o víkendech se pak vrátí na frekventovaný Posázavský pacifik...


Interiér jednoho z patrových vozů (10. května 2014, Vojta Beneš).

Při modernizaci bude obnoven interiér, revitalizovány a přečalouněny sedačky a úplně nově budou dosazeny elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky, Wi-Fi připojení k internetu a audiovizuální informační systém.

S modernizovanými vozy České dráhy počítají v pracovní dny pro posilové vlaky na příměstských elektrifikovaných linkách v okolí hlavního města Prahy. "V provozu budou s řídicími vozy a lokomotivami. O víkendech tyto vozy použijeme pro zvládnutí silnější frekvence na Posázavském pacifiku," řekl člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu Michal Stěpán.

Modernizované vozy odstaví žabotlamy

S nasazením modernizovaných patrových vozů bude ukončen pravidelný provoz elektrických jednotek 451/452 známých jako žabotlam nebo pantograf. Poslední provozní soupravy potom budou využity jen jako provozní záloha. 


Osobní vlak připravený na odjezd z Prahy do Čerčan (14. prosince 2013, Vojta Beneš).

Při modernizaci vozů budou revitalizovány sedačky, které dostanou nové textilní potahy v modrých barvách. Komplexní rekonstrukcí projdou dveře, které budou nově ovládané tlačítky, uzavírány budou centrálně a za jízdy budou blokované. Opravou nebo výměnou projde také vnitřní vybavení vozu, obložení stěn, okna a podlahové krytiny. V dolní části vozu bude prostor pro umístění 8 jízdních kol.

Vozy budou vybaveny zcela novými toaletami s uzavřeným systémem, které je možné používat i ve stanici. Úplně nově bude na vozy dosazen také audiovizuální informační systém s několika displeji LCD, zařízení pro poskytování WiFi a také elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky cestujících. Vylepšeny budou i některé technické části vozů skryté očím cestujících. Například bude dosazen nový centrální zdroj energie nebo 18-ti žilový kabel UIC a zelená linka pro provoz ve vratných soupravách.


Spodní patro patrového vozu (10. května 2014, Vojta Beneš).

České dráhy zaplatí za modernizaci 12 patrových vozů 102 milionů korun bez DPH, tedy o 18 milionů méně, než byl původní předpoklad při vypsání soutěže. Termín dodání je 12 měsíců od podpisu smlouvy, tedy nejpozději na přelomu roku.

Část vozů jezdí na Vysočině a v jižních Čechách

Patrové vozy řady Bmto vyrobila v roce 1976 východoněmecká vagonka v Görlitz v počtu 50 kusů. V 80. a 90. letech se staly typickými vozy pro Posázavský pacifik. Dnes mají České dráhy v provozu ještě 32 těchto vozů. Část z nich již prošla částečnou modernizací a jezdí na Vysočině nebo v Jihočeském kraji. Zbývající modernizaci prodělají nyní a zůstanou v Pražské příměstské dopravě.


Vozy budou výrazně zmodernizovány (10. května 2014, Vojta Beneš).

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!