Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Lávka pro pěší na Rajské
zahradě je kompletní

 O Rail Business Days
je letos nebývalý zájem

 Nové jízdní řády v Ústí:
Mizí takt a mění rozjezdy

 Začala oprava nádražní
budovy v Pardubicích

Odemykání točny otevřelo muzeum v Olomouci

OLOMOUC - V sobotu 14. května byly akcí Odemykání točny otevřeny brány železničního muzea Českých drah v Olomouci v Táborské ulici. Kromě zvláštních vlaků byl návštěvníkům umožněn přístup do celého areálu muzea.

Vystavené exponáty přilákaly do starého depa stovky dopravních nadšenců, kteří si nenechali ujít jediný vystavený kousek...


Exponáty muzea ČD na slunečním světle (14. května 2016, Adam Dzvinčuk).

Bývalé depo vozidel motorové trakce přivítalo první příchozí okolo desáté hodiny nedlouho po příjezdu zvláštních vlaků z Valašského Meziříčí a Šumperka. K vidění tedy byly lokomotivy převážně parní a dieselové a také jedna elektrická.

Jmenovitě šlo o parní lokomotivu 464.202 Rosnička, olomoucký unikát, jediná svého druhu, dále parní lokomotivu 314.303 Kocúr, což je nejstarší parní lokomotiva v depu a nechyběla ani parní lokomotiva 534.0432 Kremák, která vozila cestující na trase Olomouc - Prostějov s historickými vozy řady Ci. Ta byla po první jízdě vyměněna za Pilštyka, protože došlo k poruše kompresoru.


Pilštyk a Hektor na paprscích v motorové (14. května 2016, Adam Dzvinčuk).

Nechyběly ani motorová lokomotiva 749.250 Berta, motorový vůz 850.001 Krokodýl, elektrická lokomotiva 141.085 Bobina a celou tuto škálu motorových vozů doplnil 735.007 Pilštyk, který pak musel vyjet na speciální vlaky.

Hnací vozidla nasazená na zvláštních vlacích z Šumperka a Valašského Meziříčí byla vystavená krátce poté, co do Olomouce přijela. Ze Šumperka sem zavítaly motorové vozy M131.1 Hurvínek a M120.4 Věžák, z Valašského Meziříčí sem byly přitaženy lokomotivou T334 další tři historické vozy. Nad ránem se v Olomouci také objevil Hektor 720.039, který se s Rosničkou T334 odpoledne vydal na cestu do Valašského Meziříčí.


Parní lokomotiva Kremák na točně (14. května 2016, Adam Dzvinčuk).

Ve všech vystavených exponátech byla obsluha, která návštěvníkům do posledního detailu popisovala dané stroje. V průběhu dne byly jednotlivé vozy postupně vytahovány malou silnou posunovací lokomotivou T212 Hop na točnu uprostřed areálu depa, kde zapózovaly fotografům a představily se přihlížejícím v plné kráse.

Celou dobu byl v areálu přítomen dětem dobře známý modrý slon Elfík. Nejmenší si také mohli zaskotačit ve skákacím hradě a také si mohli prohlédnout modelové kolejiště velikosti H0 několik let budované studenty Střední školy technické a obchodní Olomouc na Kosinově ulici umístěné v jedné z budov depa. Akce k nelibosti spokojených návštěvníků a nadšenců skončila po 17.00 hodině.


Motorový vůz Hurvínek na točně (14. května 2016, Adam Dzvinčuk).

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

  20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!