Vykolejení v tunelu komplikuje dopravu v Praze
PRAHA - Provoz mezi hlavním a vršovickým nádražím v Praze v pátek dopoledne výrazně omezilo vykolejení vlaku mířícího na hlavní nádraží. Výrazně snížená propustnost tratě se tak odrazila v trasách některých vlaků.
Velké množství osobních vlaků i rychlíků je odkloněna nebo zkrácena na okraj Prahy a cestující mohou využít trasy metra B a C...
Vykolejený soupravový vlak ve vyšehradském tunelu (27. května 2016, Drážní inspekce).
K mimořádné události došlo v pátek 27. května v 11.09 hodin, kdy vykolejil první vůz za lokomotivou soupravy bez cestujících. "V důsledku vykolejení byla poškozena část tratě. Při nehodě nebyl nikdo zraněn a provoz na trati není přerušen a je veden dvěma krajními tunely," informoval tiskový mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Příčiny vzniku mimořádné události jsou v šetření Drážní inspekce.
Škody na místě mimořádné události byly odhadnuty na 880 tisíc korun, přičemž 430 tisíc jsou škody na vlaku a 450 tisíc škody na trati. "Provoz v místě nehody bude pravděpodobně obnoven až příští týden," dodal Drápal.
V soupravě během nehody necestovali cestující (27. května 2016, Drážní inspekce).
Mimořádná událost ovšem výrazně snížila propustnost tratě. Místo 4 kolejí jsou v tomto úseku k dispozici pouze dvě koleje. "Tento úsek je přitom velmi zatížen jak provozem dálkových a regionálních spojů z Prahy do Benešova a Českých Budějovic a do Turnova, ale také slouží k přesunu vlaků mezi největším odstavným nádražím v České republice a hlavním nádražím, odkud soupravy pokračují jako různé typy vlaků ve směru Ústí nad Labem, Brno, Olomouc," uvedl tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Na trati 090 jsou všechny rychlíky v relaci Praha - Ústí nad Labem - Cheb výchozí ze železniční stanice Praha Holešovice s tím, cestující mohou mezi pražským hlavním a holešovickým nádražím využít metro trasy C. Rychlíky odjíždějící z Prahy proto jsou na odjezdu z Holešovic o 10 minut opožděny.
Pohled na poškozenou výhybku (27. května 2016, Drážní inspekce).
Vybrané rychlíky na trati 171 jsou ve směru od Českých Budějovic a Plzně jsou zkráceny do stanice Praha-Smíchov. Na trati 221 jsou všechny rychlíky od Českých Budějovic odkloněny na Prahu Holešovice s tím, že tyto vlaky nejezdí přes Prahu Vršovice a Prahu hlavní nádraží.
Mimo hlavní nádraží jsou vedeny také rychlíky ve směru od Turnova, ale z Prahy do Turnova jedou bez omezení. Osobní vlaky jsou vedeny odklonem mimo hlavní nádraží obousměrně a cestující mohou využívat jiné osobní vlaky z hlavního nádraží do Vysočan. Na trati z Prahy do Kolína musely České dráhy také přijmout řadu opatření. Většina rychlíků je odkloněna do Holešovic s tím, že rychlíky jsou odtud také výchozí.
Pohled na vyšetřovatele u vykolejeného vlaku (27. května 2016, čtenář Michal Fořt).
A v neposlední řadě je v úseku Praha hlavní nádraží - Praha Vršovice odřeknuta také většina vlaků linky S8 a S80. Vlaky jedoucí přes Vrané nad Vltavou do Dobříše či Čerčan začínají ve Vršovicích. Cestující mohou využívat k náhradní dopravě metro na trase C v úseku z Hlavního nádraží na Kačerov. Odklonem jsou vedeny také vlaky linky S9 z Benešova u Prahy do Prahy, kdy z Hostivaře jedou odklonem mimo Prahu Strančice zastávku a Prahu Vršovice. Pouze spěšný vlak Sp 1830 je veden ve své trase až na hlavní nádraží.
K náhradní dopravě mohou cestující využít trasu metra B v úseku Smíchovské nádraží - Florenc - Vysočanská a C v úseku Kačerov - Florenc - Nádraží Holešovice. V uvedených úsecích revizoři Dopravního podniku hlavního města Prahy budou uznávat také jízdenky Českých drah.
Cestující jsou informováni tabulemi (27. května 2016, čtenář Michal Fořt).