Bobinka a Elinka se opět vrací na Bechyňku
TÁBOR, BECHYNĚ - Na naši nejstarší elektrifikovanou trať vyjedou v sobotu 4. června historické lokomotivy 'Bobinka' a 'Elinka' a zahájí tak letošní Léto na Bechyňce. Jízdy historických vozů se uskuteční od 4. června do 28. srpna.
Největší sláva, setkání obou vlaků, se uskuteční v Bechyni už tuto sobotu v 10.33 hodin. Akci si nenechají ujít stovky nadšenců...
Historická souprava v čele s Bobinkou (16. května 2016, ČD).
Na vybraných pravidelných spojích každou sobotu a neděli v uvedeném období České dráhy nabízejí jízdy historické soupravy s Bobinkou. Zvláštní jízdy s Elinkou si zájemci můžou vyzkoušet ve dnech 4. a 18. června, 2., 16. a 30. července a 27. srpna. V sobotu 4. června jako první na trať vyjede Bobinka v 9.07 hodin z Tábora následovaná v 9.37 Elinkou. Slavnostní přivítání historického klenotu se uskuteční v Bechyni v 10.33 hodin.
Lokomotivy potáhnou dva unikátní osobní vagony. Vagony mají nový lak, opravený interiér a instalované držáky na kola. V pravidelných spojích platí běžný tarif ČD, jízdu v 'Elince' je povinná rezervace a vzhledem k unikátnosti platí zvláštní jízdné.
Bechyňka je v provozu 113 let
První zkušební jízda na Bechyňce byla vykonána po pouhém roce stavby 1. června 1903 a slavnostní jízda, která zahájila pravidelný provoz na trati, proběhla 21. června 1903. Provoz byl zajišťován zpočátku dvěma elektrickými motorovými vozy, ke kterým v roce 1905 přibyl třetí a v roce 1908 čtvrtý. V roce 1929 byla dráha prodloužena na druhý břeh Lužnice v Bechyni, kdy byla řeka překlenuta nově postaveným železobetonovým mostem, který byl postaven k 10. výročí založení Československé republiky. Most je nazván Bechyňská duha a jeho raritou je mostovka společná pro železniční i silniční dopravu.
Bobinka bude vozit cestující mezi Táborem a Bechyní (16. května 2016, ČD).
Červená 'Elinka' je v majetku Národního technického muzea v Praze. Je to čtyřnápravový elektrický vůz řady EM 400.0 zvaný též Křižík z roku 1903 určený pro osobní dopravu na trati Tábor - Bechyně. Má dvě kabiny strojvedoucího, zavazadlový oddíl a dva oddíly pro cestující. Se změnou napájecího systému byla provedena rekonstrukce vozu. Po rekonstrukci je hlavní kontrolér umístěný pod podlahou vozu, má šest sériových, 11 paralelních a sedm brzdových stupňů. Vůz je vybavený tlakovou brzdou.
'Bobinka' je elektrická lokomotiva řady E 422.0 určená pro přepravu osobních a nákladních vlaků na tratích Tábor – Bechyně a Rybník – Lipno nad Vltavou. Lokomotiva je skříňového provedení se dvěma kabinami strojvedoucího, jednou strojovnou a zavazadlovým oddílem. Regulace výkonu odporová, stykače hlavního kontroléru jsou ovládány řídícím kontrolérem. Lokomotiva má elektrodynamickou brzdu.
Na některých fotkách vypadá Bobinka jako model (16. května 2016, ČD).