Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Bobinka a Elinka se opět vrací na Bechyňku

TÁBOR, BECHYNĚ - Na naši nejstarší elektrifikovanou trať vyjedou v sobotu 4. června historické lokomotivy 'Bobinka' a 'Elinka' a zahájí tak letošní Léto na Bechyňce. Jízdy historických vozů se uskuteční od 4. června do 28. srpna.

Největší sláva, setkání obou vlaků, se uskuteční v Bechyni už tuto sobotu v 10.33 hodin. Akci si nenechají ujít stovky nadšenců...


Historická souprava v čele s Bobinkou (16. května 2016, ČD).

Na vybraných pravidelných spojích každou sobotu a neděli v uvedeném období České dráhy nabízejí jízdy historické soupravy s Bobinkou. Zvláštní jízdy s Elinkou si zájemci můžou vyzkoušet ve dnech 4. a 18. června, 2., 16. a 30. července a 27. srpna. V sobotu 4. června jako první na trať vyjede Bobinka v 9.07 hodin z Tábora následovaná v 9.37 Elinkou. Slavnostní přivítání historického klenotu se uskuteční v Bechyni v 10.33 hodin.

Lokomotivy potáhnou dva unikátní osobní vagony. Vagony mají nový lak, opravený interiér a instalované držáky na kola. V pravidelných spojích platí běžný tarif ČD, jízdu v 'Elince' je povinná rezervace a vzhledem k unikátnosti platí zvláštní jízdné. 

Bechyňka je v provozu 113 let

První zkušební jízda na Bechyňce byla vykonána po pouhém roce stavby 1. června 1903 a slavnostní jízda, která zahájila pravidelný provoz na trati, proběhla 21. června 1903. Provoz byl zajišťován zpočátku dvěma elektrickými motorovými vozy, ke kterým v roce 1905 přibyl třetí a v roce 1908 čtvrtý. V roce 1929 byla dráha prodloužena na druhý břeh Lužnice v Bechyni, kdy byla řeka překlenuta nově postaveným železobetonovým mostem, který byl postaven k 10. výročí založení Československé republiky. Most je nazván Bechyňská duha a jeho raritou je mostovka společná pro železniční i silniční dopravu. 


Bobinka bude vozit cestující mezi Táborem a Bechyní (16. května 2016, ČD).

Červená 'Elinka' je v majetku Národního technického muzea v Praze. Je to čtyřnápravový elektrický vůz řady EM 400.0 zvaný též Křižík z roku 1903 určený pro osobní dopravu na trati Tábor - Bechyně. Má dvě kabiny strojvedoucího, zavazadlový oddíl a dva oddíly pro cestující. Se změnou napájecího systému byla provedena rekonstrukce vozu. Po rekonstrukci je hlavní kontrolér umístěný pod podlahou vozu, má šest sériových, 11 paralelních a sedm brzdových stupňů. Vůz je vybavený tlakovou brzdou.

'Bobinka' je elektrická lokomotiva řady E 422.0 určená pro přepravu osobních a nákladních vlaků na tratích Tábor – Bechyně a Rybník – Lipno nad Vltavou. Lokomotiva je skříňového provedení se dvěma kabinami strojvedoucího, jednou strojovnou a zavazadlovým oddílem. Regulace výkonu odporová, stykače hlavního kontroléru jsou ovládány řídícím kontrolérem. Lokomotiva má elektrodynamickou brzdu.


Na některých fotkách vypadá Bobinka jako model (16. května 2016, ČD).

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!