Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

České dráhy zrenovují další staré lokomotivy

PRAHA - V rámci péče o železniční technické dědictví se rozhodly České dráhy vrátit na koleje dvě lokomotivy. Jde o populární čtyřkolák řady 434 a zástupkyni první v Československu zkonstruované řady parních lokomotiv. 

Pokud práce dopadnou tak, jak počítá harmonogram, s historickými lokomotivami bychom se mohli svézt již příští rok...


Historická lokomotiva ještě v době, kdy byla v provozu (nedatováno, České dráhy).

"České dráhy se jako národní dopravce hlásí k záchraně a péči o naše národní technické dědictví. V rámci našeho železničního muzea v Lužné u Rakovníka a jeho poboček se staráme o několik desítek provozních i neprovozních historických lokomotiv a vagónů různých typů. Ilustrují vyspělou technickou tradici v našich zemích a umění našich otců a dědů. Výjimečným příkladem jejich umu jsou i obě parní lokomotivy, které jsme nyní poslali do opravy. Chceme je uvést do provozního stavu, aby je mohli v plné kráse, zahalené oblaky páry, obdivovat i budoucí generace," řekl Miroslav Kupec, člen představenstva odpovědný za techniku, servis a majetek

Kupec ale upozornil i na nové komplikace, které s ochranou národního technického dědictví souvisejí. "S otevíráním trhu osobní dopravy a soutěžením výkonů ve veřejné dopravě je však stále větší tlak na úspory, které se mohou v budoucnosti dotknout i našich technických památek, které patří k národnímu dědictví. Proto považujeme za nutné v blízké budoucnosti vyřešit systém péče a financování těchto unikátů," dodal Kupec.


Nakládání kotle lokomotivy řady 434 (20. srpna 2018, České dráhy).

Stoletá parní lokomotiva 434.2186 byla až do loňského roku v provozu, kdy ji propadla platnost tlakové zkoušky kotle. Desítky let představovala ikonu nostalgických jízd především na Posázavském pacifiku. V současnosti byla zahájena oprava do provozního stavu, kterou provede pracoviště muzejního depa přímo v Lužné u Rakovníka. Specializovanou opravu kotle pak provede kolínská firma SEA. Do provozu by se mohla tato lokomotiva vrátit příští rok.

Parní lokomotiva 434.2186 loni oslavila sté narozeniny. Vyrobena byla v roce 1917 v lokomotivce Breitfeld & Daněk ve Slaném pro Císařsko-královské státní dráhy. Patří mezi lokomotivy řady 170 vyráběné v několika lokomotivkách v rakousko-uherské monarchii v počtu několika set kusů. Československé státní dráhy jich převzaly více než 300 a dalších 70 si nechaly po roce 1918 ještě dodatečně vyrobit - označily je řadou 434.0. Stroj 434.2186 dosloužil v pravidelném provozu s koncem parní trakce u ČSD a pak byl deponován pro nostalgické vlaky v pražském depu ve Vršovicích.


Skládání kotle lokomotivy řady 365 v depu (20. srpna 2018, České dráhy).

Druhý opravovaný stroj představuje jedinečná lokomotiva 365.024. Jde o první samostatnou československou konstrukci lokomotiv vyprojektovanou ve svobodném Československu. Symbolicky je tak zahájena její oprava v roce stého výročí Československé republiky. Řada 365.0 má tak výjimečné a symbolické postavení v historii československé železnice a dopravního strojírenství.

Lokomotiva 365.024 byla 51 let odstavena na různých místech, většinou vystavena povětrnostním vlivům a postupně chátrala. České dráhy se rozhodly tento historicky významný stroj opravit do provozního stavu. Rozsah oprav si tak vyžádal zajištění prací ve specializovaných dílnách DB v německém Meiningenu, které se specializují na záchranu parních lokomotiv z celé Evropy. V současnosti byl do dílen odeslán pojezd lokomotivy a další součásti tam budou převezeny v průběhu samotné opravy. Obnovená kráska by se mohla vrátit do České republiky v provozním stavu do konce příštího roku. Tendr lokomotivy prochází opravou v ŽOS Nymburk.


Historické lokomotivy jsou důležitou součástí vozového parku (nedatováno, České dráhy).

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!