Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

RegioPanteři PID jezdí již na všech spojích S4

STŘEDOČESKÝ KRAJ - České dráhy zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter PID na celé lince S4, respektive U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. V úseku mezi Prahou a Kralupy navíc jezdí zdvojené soupravy.

Již v listopadu se jednotky objeví na další středočeské trati. RegioPanteři v barvách Pražské integrované dopravy nahradí staré stroje z Prahy do Kutné Hory...


RegioPanter v barvách PID (říjen 2024, Pražská integrovaná doprava)

"Regionální doprava prochází letos v celé České republice největší obnovou vozidlového parku nejen v historii Českých drah, ale za desítky uplynulých let. Do provozu uvádíme desítky elektrických jednotek RegioPanter a motorových vlaků RegioFox. Výjimkou není ani Středočeský kraj, hlavní město Praha a Ústecký kraj, kam nasadíme 22 nových Panterů. Provoz na lince S 4 / U 4 Praha – Ústí nad Labem už převzaly a na lince R 41 Praha – Kutná Hora nahradí dosluhující soupravy začátkem listopadu, tedy skoro o jeden a půl měsíce před plánovaným jízdním řádem,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek pro osobní dopravu Českých drah.

Středočeský kraj přestává být podle krajského radního pro dopravu Petra Boreckého skanzenem veřejné dopravy. "Takové komfortní prvky, jako je klimatizace, elektrické zásuvky anebo připojení k internetu pomocí wifi se tedy staly samozřejmostí. Nechceme však usnout na vavřínech a chceme nabídnout i další zjednodušení cestování. Proto chystáme i v systému PID řadu novinek. Nově nabídne funkci ‚Klikni a jeď‘, kdy je cestujícímu cena jízdenky vypočtena podle projeté trasy se zastropováním na úrovni 24hodinových jízdenek," dodal Borecký.


Nově jezdí v celé trase až do Ústí nad Labem (říjen 2024, Pražská integrovaná doprava)

RegioPantery PID nyní obsluhují skoro všechny spoje na lince S4 i U4, a to jak v krátkém rameni Praha - Kralupy nad Vltavou, tak na celém více než stokilometrovém rameni Praha - Ústí nad Labem, a navíc také regionální spoje mezi Ústím nad Labem a Roudnicí nad Labem. V úseku Praha - Kralupy nad Vltavou budou vytížené spoje vedeny dvojitou trakcí s kapacitou 450 míst k sezení, což je zhruba o 140 míst více než u jednotky CityElefant.

U přímých vlaků Praha - Ústí nad Labem byl zaveden zkušební provoz s dělením souprav v Kralupech nad Vltavou, kdy jezdí v celé trase jen jedna jednotka. Při odjezdu z Prahy jede v celé trase přední část vlaku. Zadní část končí v Kralupech nad Vltavou. V Kralupech nad Vltavou musí cestující vyčkat s výstupem, respektive nástupem až na chvíli po rozpojení či spojení obou částí vlaku. Spojování a rozpojování jednotek RegioPanter přímo v provozu na pravidelných spojích se na této lince zkouší a od nového jízdního řádu by se mělo stát běžnou realitou. Je to poprvé v pravidelném provozu, kdy ke spojování a rozpojování tohoto typu vlaků dochází v běžném provozu v tak velké míře a přímo v nácestné stanici vlaku.


Regionální doprava se tak výrazně zmodernizovala (říjen 2024, Pražská integrovaná doprava)

V rámci plánovaných oběhů se aktuálně objevují nové vlaky také na dvou párech osobních vlaků do Benešova u Prahy a na jednom páru vlaků do Kolína. Naopak v rámci oběhů souprav v letošním jízdním řádu se na některých spojích na trati Praha – Kralupy nad Vltavou objevují stále ještě i jednotky CityElefant. Aktuálně je denně v provozu nasazeno 12 jednotek RegioPanter, které každý den ujedou více než 5300 kilometrů a nabízejí 2700 dalších míst k sezení.

Další rozšíření provozu RegioPanterů nastane na začátku listopadu na lince R41 z Prahy do Kutné Hory. Celkem do Prahy míří 22 jednotek řady 640.2, které rozšíří kapacitu příměstských vlaků v souhrnu o 4950 míst k sezení. Příměstskou dopravu posiluje také deset motorových jednotek RegioFox, které obsluhují spoje na linkách S6 Praha - Rudná u Prahy - Beroun a S75 Beroun - Rakovník. Ty rozšíří kapacitu příměstské dopravy o 1150 míst k sezení a na linkách nahradily starší RegioNovy s menší kapacitou míst i s menším rozsahem nabízených služeb na palubě vlaku.

Čtěte také...
Na lince do Kralup jezdí již čtyři RegioPanteři (vydáno 28. srpna 2024)
RegioPanter v nátěru PID vyjíždí na linku S4 (vydáno 13. května 2024)
ČD převzaly první RegioPanter v barvách PID (vydáno 18. dubna 2024)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Vlaky zajíždí i do Benešova či Kutné Hory (říjen 2024, Pražská integrovaná doprava)

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!