Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Proměna Masarykova nádraží jede podle plánu

PRAHA - Pražské Masarykovo nádraží prochází rozsáhlou rekonstrukcí. Stavbaři tady postupně instalují sloupy pro zastřešení stávajících a nových nástupišť, stejně tak i základy platformy, která překlene celé kolejiště.

Ještě v letošním roce budou hotová nástupiště u nových kolejí číslo 8 a 9 s tím, že u posledně jmenované bude možné vystoupit z obou stran vlaku...


Práce na Masarykově nádraží v Praze pokračují (4. dubna 2025, Správa železnic)

Celková přestavba Masarykova nádraží odstartovala na začátku loňského roku. Rekonstrukcí projde celé kolejiště, navíc přibude jedno nové nástupiště a dvě koleje. Jejich počet se zvýší na devět, čímž se zvýší kapacita celé stanice. Tu překlene nová platforma, která propojí Masaryčku s Florencí a hlavním nádražím. Dokončení všech prací se plánuje v roce 2027. Jako první přišel na řadu archeologický průzkum, dělníci poté odstranili část kolejí a provedli překládku sítí a kabelů. V loňském roce probíhaly práce na první koleji pod Vítkovem, nyní přišla na řadu druhá kolej.

Stavbaři zde také provádějí rekonstrukci opěrných zdí. V samotné stanici se betonují dílce platformy přes kolejiště a staví se nástupiště. "Na konci letošního roku bude hotové nástupiště u nových kolejí číslo 8 a 9. U koleje číslo 9 bude možné nastoupit a vystoupit z obou stran vlakové soupravy. Cestující se tak dostanou rovnou do ulice Na Florenci," uvedla Nela Eberl Friebová, tisková mluvčí Správy železnic s tím, že zhotoviteli prací jsou společnosti STRABAG Rail a STRABAG. Celkové investiční náklady stavby dosahují 3,97 miliardy korun a hotovo bude v létě 2027.

Čtěte také...
Na Masarykově nádraží již vznikají nové perony (vydáno 17. února 2025)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Práce na Masarykově nádraží v Praze pokračují (4. dubna 2025, Správa železnic)

Realizace projektu Modernizace a dostavba ŽST Praha Masarykovo nádraží je spolufinancována Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Modernizace Masarykova nádraží je součástí projektu Praha - Letiště - Kladno, který tvoří 11 samostatných staveb. Hotová je už rekonstrukce Negrelliho viaduktu, v současné době se kromě Masaryčky pracuje také v úseku z Bubnů na Výstaviště a mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec.

Ještě letos plánuje Správa železnic zahájit celkovou modernizaci trati z pražské Ruzyně až do Kladna. V příštím roce pak začne hledat zhotovitele prací v úseku od Výstaviště do nové podzemní stanice v Dejvicích. Z Prahy bychom na Letiště Václava Havla měli vlakem dorazit okolo roku 2030. Správa železnic nově spustila také speciální webovou stránku zeleznicenaletiste.cz. Zájemci na ní najdou aktuální vizualizace i informace o přípravách jednotlivých etap, ale také odpovědi na nejčastěji kladené otázky, které Správa železnic v souvislosti s modernizací železnice zaznamenává.


Práce na Masarykově nádraží v Praze pokračují (4. dubna 2025, Správa železnic)

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!