Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Pendolino vyjíždí na jih, pojede hodinu a půl

JIHOČESKÝ KRAJ - České dráhy od konce srpna nasadí denně na jeden pár vlaku Jižní expres moderní jednotku Pendolino. Nasazení na IV. železničním koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi umožní zkrácení jízdní doby.

Bude to ale znamenat i pokoření dosavadního maximálního rychlostního limitu na tuzemské železnici v rámci pravidelného vlakového provozu...


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Pendolino bude jezdit na spojích IC 591 Pendolino s odjezdem z Prahy každý den ve 20.27 hodin a příjezdem do Českých Budějovic ve 22.02 hodin. První vlak vyjede v neděli 31. srpna. V případě spoje na jih Čech se zároveň jedná o faktické prodloužení vlaku SC 500 z Bohumína. Vzniká tak unikátní přímé spojení Ostrava - Olomouc - Pardubice - Praha - České Budějovice. Opačně bude cestu zajišťovat spoj IC 590 Pendolino, který z jihočeské metropole vyráží minutu před šestou hodinou ranní a do Prahy dojede v 07.29 hodin. První cestující se tímto spojem svezou v pondělí 1. září. Díky zvýšení traťové rychlosti v úsecích Votice - Sudoměřice a Doubí - Soběslav a využívání technologie aktivního naklápění vozové skříně, což umožňuje projíždět oblouky vyšší rychlostí.

"Trať mezi Prahou a Českými Budějovicemi prochází v posledních letech rozsáhlou modernizací, která má za cíl zvýšit maximální rychlost a zkrátit jízdní dobu mezi Prahou a Budějovicemi pod 2 hodiny. V loňském roce jsme na Táborsku za pomocí rychlovlaku úspěšně testovali rychlost až 200 km/h. Nyní tedy dochází k zavedení pravidelného provozu. Pendolino začne jezdit denně jako Jižní expres mezi Prahou a Českými Budějovicemi, čímž se jízdní doba zkrátí o 7 minut, respektive o 11 minut směrem do Prahy," uvedl ministr dopravy Martin Kupka.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

"Česká železnice se bude v následujících letech zrychlovat a České dráhy jsou na to připraveny. Jsem rád, že je to právě Pendolino, jeden ze symbolů moderní železnice u nás, které poprvé v běžném provozu s cestujícími bude překonávat rychlost 160 km/h. Díky jeho výkonu a unikátní technologii naklápěcí skříně přineseme cestujícím mezi Prahou a Českými Budějovicemi nejen vyšší rychlost a kratší cestovní dobu, ale i špičkový komfort a služby na palubě," dodal generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. 

České dráhy převzaly od společnosti Alstom 7 jednotek Pendolino a po nehodě jedné z nich v roce 2022 v Bohumíně nyní provozují 6 jednotek. Jedna jednotka má 7 vozů, z toho 4 jsou hnací a 3 vložené bez pohonu. Délka vlaku je 185 metrů a kapacita 327 míst k sezení, z toho 52 míst v 1. třídě, 2 místa pro cestující na vozíku a disponuje také 3 místy pro jízdní kola. Celý vlak má 16 hnaných náprav a celkový výkon 4 000 kW. Maximální provozní rychlost vlaku 200 km/h.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Hmotnost celého sedmivozového vlaku je 378 tun. Vybaven je pro provoz na tratích s napájecími soustavami 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC a 15 kV 16,7 Hz AC. Jednotky jsou vybaveny systémem aktivního naklápění vozové skříně, což jim umožňuje projíždět oblouky vyšší rychlostí, než mohou klasické soupravy. Pendolina nabízejí klimatizované velkoprostorové oddíly, dětské kino, bistro, palubní Wi-Fi síť a možnost napájet cestovní elektroniku během cesty z elektrických zásuvek 230 V. Dále se ve vlaku nachází palubní zábavní a informační portál a audiovizuální informační systém nebo tichý oddíl.
Aktuálně se cestující s Pendolinem setkají především na páteční trati Prahy do Bohumína, s prodloužením do Plzně a Chebu.

Na trati Praha - Tábor - Veselí nad Lužnicí - České Budějovice provozují České dráhy dvě přímé dálkové link, a to Ex7 Jižní expres a R17 Vltava. Rychlé spojení zajišťují Jižní expresy, které v současnosti ujedou trasu mezi Prahou a jihočeskou metropolí za zhruba 1 hodinu a 40 minut a na cestě staví jen v Táboře. V pracovní dny a o nedělích jezdí až 11 spojů, o sobotách až deset spojů v každém směru. Spojení z dalších stanic na trati, například z Benešova u Prahy, Olbramovic, Soběslavi a Veselí nad Lužnicí, do jihočeské metropole zajišťuje rychlíková linka Vltava. 


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!