V Králově Poli otevřeli novou nádražní budovu
BRNO - Na druhém nejvýznamnějším nádraží v jihomoravské metropoli už mohou lidé využívat zcela novou budovu. Mezitím budou pokračovat práce na zbývajícím nástupišti a kolejích, které skončí letos v prosinci.
Nová nádražní budova nahradila tu původní a vznikla v rámci rekonstrukce stanice, zázemí v ní najdou i cestující z přilehlého terminálu MHD a autobusů...
Podoba nové nádražní budovy v Králově Poli (1. října 2025, Správa železnic)
Celková modernizace nádraží Brno-Královo Pole začala před dvěma lety. Od té doby už stavbaři dokončili dvě nástupiště a také část rozšířeného podchodu. Nyní se otevírá nová nádražní budova, v jejích moderních prostorech najdou cestující pokladny, toalety, výtah i přímý přístup na navazující první nástupiště a do podchodu. Do plného provozu přejde celý objekt v prosinci. "Královopolské nádraží je příkladem komplexní dopravní stavby, která zlepší parametry nejen kolejí a nástupišť, ale vytvoří i odpovídající podmínky pro cestující díky moderní nádražní budově. Do otevření nového hlavního nádraží půjde o nejmodernější železniční stanici v jihomoravské metropoli," řekl ministr dopravy Martin Kupka.
Stavbaři se zaměřili nejen na samotnou stanici, ale také na navazující úseky do Kuřimi a do brněnských Maloměřic. Modernizace probíhala za omezeného provozu vlaků. "Koncem letošního dubna jsme otevřeli pro veřejnost první dokončené nástupiště i část rozšířeného podchodu. Díky tomu odpadla nutnost využívat pro příchod k vlakům náhradní trasu přes koleje. Otevření nové budovy a přímého vstupu do podchodu teď přináší další zlepšení pro cestující," doplnil pak generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Podoba nové nádražní budovy v Králově Poli (1. října 2025, Správa železnic)
Stavbařům nyní zbývá dokončit rekonstrukci třetího nástupiště a přilehlých kolejí. Prodlužují také podchod pod celým kolejištěm. Hotovo bude ještě letos, do března příštího roku pak budou probíhat dokončovací práce. Přístup z podchodu až do Myslínovy ulice bude možný po výstavbě lávky přes říčku Ponávku, kterou zajistí město Brno. Zhotoviteli stavby jsou společnosti OHLA ŽS; FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby; Subterra a TRAMO RAIL. Její celkové náklady dosahují 3,4 miliardy korun.
Projekt Rekonstrukce ŽST Brno-Královo Pole je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027. "Brno je významnou evropskou železniční křižovatkou a jeho role v budoucnu ještě vzroste, nejen s nástupem vysokorychlostních tratí. Finanční podpora z evropských zdrojů do důležitých infrastrukturních projektů, jako je investice do druhého největšího nádraží v jihomoravské metropoli, je proto naprosto klíčová," uzavřel Václav Lebeda, mluvčí Zastoupení Evropské komise v České republice.
Podoba nové nádražní budovy v Králově Poli (1. října 2025, Správa železnic)