Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Nová tramvaj Škoda 52T
zkušebně vozí cestující

 K Šotodays se letos připojí
další dopravní podniky

 Budějovické trolejbusy 15Tr
definitivně dojezdily

 ČD Bus koupí stovku
zbrusu nových autobusů

Příští rok bude v Kladně sloužit nové nádraží

KLADNO - Cestující na nejvytíženějším kladenském nádraží získají nové zázemí. Správa železnic zahájila stavbu nádražní budovy, která doplní nedávno dokončená nástupiště i podchod. Práce potrvají rok.

Budova vznikne podle návrhu architektů ze studia Jakuba Ciglera, nabídne moderní interiér s bohatou nabídkou služeb i bezbariérový přístup...


Podoba budoucího nádraží v Kladně (vizualizace: Správa železnic)

Výstavba zcela nové budovy na kladenském nádraží je jednou z posledních etap celkové modernizace trati do Kladna-Ostrovce, která začala v závěru roku 2022. Stavbaři celý úsek zdvoukolejnili a vybudovali moderní nástupiště jak ve stanicích Kladno a Kladno-Ostrovec, tak i na zastávce Kladno město. Ta se nově stala přestupním terminálem mezi vlaky a městskou dopravou. Hotový je už silniční podjezd v ulici Petra Bezruče, další se buduje ve Wolkerově ulici. "Na kladenském nádraží můžeme zaznamenat řadu změn, kterými v posledních několika letech prošlo. Cestující už můžou využívat moderní nástupiště, na která se dostanou pohodlně výtahy z nově vybudovaného podchodu. Ten spojil nádraží přímo s kročehlavským sídlištěm," okomentoval ministr dopravy Martin Kupka.

Projektanty nové budovy jsou studio Jakub Cigler Architekti a Metroprojekt. Cestujícím nabídne moderní a přehledný prostor, ve kterém nebudou chybět obchody, automaty na jídlo a nápoje, toalety ani dnes tak oblíbené výdejní boxy. "Počítáme s tím, že nové nádraží bude mnohem využívanější než dřív. Kromě přívětivější podoby nové budovy tomu napomůže i široké a prostorné propojení haly s podchodem i moderní architektura, která vytváří otevřený a světlý prostor. Navíc jsme upravili původní plány, eskalátor z podchodu tak nakonec nepovede na přilehlé nástupiště, ale přímo do budovy. Cestující po něm vyjedou rovnou do prostoru s komerčními jednotkami," doplnil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.


Podoba budoucího nádraží v Kladně (vizualizace: Správa železnic)

"Podařilo se naplnit naše přání stavět novou nádražní budovu, i když to nebylo úplně jednoduché. Děkuji proto za součinnost všem zúčastněným stranám. Z pohledu města Kladna ale musím především vyzdvihnout skvělou spolupráci se Správou železnic a zhotovitelem při realizaci celého projektu modernizace železniční trati. Vnímám ji jako jednu z nejlepších a nejprofesionálnějších za celou éru, co působím ve funkci primátora," řekl kladenský primátor Milan Volf.

Probíhající stavba je součástí projektu železničního spojení Praha - Letiště - Kladno, který tvoří 11 samostatných etap. Hotová je rekonstrukce Negrelliho viaduktu, naplno běží rozsáhlá přestavba Masarykova nádraží. Od začátku srpna už jezdí vlaky po zmodernizovaném úseku mezi pražskými Bubny a novou zastávkou u Výstaviště. Ještě letos by Správa železnic měla zahájit celkovou modernizaci trati z pražské Ruzyně až do Kladna. V příštím roce pak začne hledat stavbaře pro úsek od Výstaviště do nové podzemní stanice v Dejvicích, pokračují také geologické průzkumy v trase budoucích tunelů mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Z Prahy bychom až na Letiště Václava Havla měli vlakem dorazit okolo roku 2030.


Podoba budoucího nádraží v Kladně (vizualizace: Správa železnic)

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!