Get Adobe Flash player

Czechbus: Úspěšný koncept Škodovky je 26Tr

PRAHA - Společnost Škoda Electric na letošním Czechbusu představila trolejbus Škoda 26Tr pro Plzeň. Nešlo o novinku, ale o představení velmi úspěšného konceptu firmy v podobě trolejbusů vybavených bateriovým pohonem.

/CZECHBUS/ Informační portál Vlčoun.cz přináší po devátém ročníku veletrhu Czechbus výběr nejzajímavějších vystavovatelů...


Prezentovaný trolejbusů úspěšného konceptu firmy (28. listopadu 2019, František Živnůstka).

Zájem o Škodovácké trolejbusy s bateriemi v poslední době významně roste. "Dodali jsme je kromě České republiky a Slovenska také do Francie, Španělska, Itálie, Maďarska nebo Rumunska. Například právě v Plzni poté co se zde v provozu výborně osvědčily naše trolejbusy s bateriemi, se místní dopravce rozhodl pokračovat v rozšiřování vozového parku o tento typ vozidel,"  řekl člen představenstva Škody Electric Karel Majer. Škoda Electric jen za letošní rok uzavřela zakázky na dodávku téměř 170 trolejbusů, přičemž většina z nich bude vybavena bateriovým pohonem.

Hlavní výhodou bateriových trolejbusů je fakt, že mohou jezdit i na trasách mimo trolejové vedení. Řidič v takovém případě přepne na bateriový pohon a vůz v podstatě jede v režimu elektrobusu. "Pro velkou flexibilitu těchto vozidel a možnost obsluhovat s nimi i ty části města, kde není trolejové vedení, preferuje takto vybavené trolejbusy stále více dopravců a měst," vysvětlil obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.


Podobný vůz jezdí nejen v Plzni, ale dalších městech (28. listopadu 2019, František Živnůstka).

"Tichý provoz, náhrada na městských linkách za autobusy se spalovacím motorem, rozšíření linek a podobně," dodal Radek Kapr. Oblibu takových vozidel ilustrují i čísla. V roce 2019 Škoda Electric vyrobila 82 bateriových trolejbusů, což je o 60 vozidel více, než v roce předchozím roce. Celkově Škoda Electric za rok 2019 vyrobila 141 trolejbusů, například pro Ústí nad Labem, Zlín, Teplice, Pardubice a Plzeň. Ze zahraničních klientů připomeňme například francouzské Saint Etienne a Limoges, rumunskou Cluj a maďarskou Budapešť. 

Vývoji životnímu prostředí šetrných prostředků městské hromadné dopravy se Škoda Electric věnuje dlouhodobě. V poslední době je na trhu úspěšná i s elektrobusy. "Zájem o elektrobusy na trhu roste, neboť přínos elektromobility pro města je jednoznačně pozitivní. Ekologické elektrobusy jsou velký trendem v oblasti veřejné dopravy, jsou tiché, v místě provozu bez emisí," sděluje Karel Majer s tím, že za poslední roky představila hned několik nových typů elektrobusů.


Interiér parciálního trolejbusu pro Plzeň (26. listopadu 2019, František Živnůstka).

Na tiskové konferenci byly prezentovány také druhy baterií, které Škodovka používala a používá u svých trolejbusů. V roce 1992 byly u trolejbusů 15Tr pro Teherán používány olověné trakční baterie pro 800 nabíjecích cyklů. Trakční baterie NiCD pro dva tisíce nabíjecích cyklů byly například využívány u trolejbusů v roce 200 až 2004 pro San Francisco nebo v roce 2003 u trolejbusů 24Tr pro Mariánské Lázně. V současné době se již využívají Li-Ion trakční baterie pro 1500 až 25 tisíc nabíjecích cyklů.

Za zmínku ale stojí, že výstavní stánek společnosti Škoda Electric zaujal také porotu hodnotící jednotlivé expozice. "K veletrhu neodmyslitelně patří soutěž o nejlepší expozici veletrhu Czechbus 2019, letos nově pod názvem TOP Expo," uvedla koordinátorka Czechbusu Veronika Plocková. Stánek Škodovky se v kategorii nad 100 metrů čtverečních umístil na druhém místě. Návštěvníci mohli kromě samotného trolejbusu zhlédnout na výstavních panelech i historii výroby škodováckých trolejbusů v datech doplněné o historii Škodovky.


Výstavní stánek se umístil jako druhý (28. listopadu 2019, František Živnůstka).

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!