Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

 První souprava metra
pro Sofii je hotová

 Za velkého zájmu dojezdily
olomoucké Astry

Dopravní podniky investovaly přes šest miliard

ČESKÁ REPUBLIKA - Dopravní podniky loni investovaly do obnovy vozového parku a infrastruktury nejvíce za poslední dekádu. Nejvýraznější posun nastal u bezemisní mobility a rozvoje elektroinfrastruktury.

Celkově dopravní podniky podle Sdružení DP na obnovu svých vozových parků vynaložily prostředky v objemu více než 6,1 miliardy korun...


Nové tramvaje Škoda 40T jezdí v Brně (17. srpna 2023, Vlčoun/Filip Vlček)

Například Dopravní podnik hlavního města Prahy v roce 2024 pořídil dvacet velkokapacitních tříčlánkových bateriových trolejbusů Škoda-Solaris 24m, což je nejdelší trolejbus v České republice. Brněnský dopravní podnik pak masivně obnovil v roce 2024 vozový park trolejbusů. Objednal také další obousměrné tramvaje Škoda ForCity Smart 45T a k velkému omlazení vozového parku došlo v Ústí nad Labem. Dopravní podnik koupil 33 parciálních trolejbusů Škoda 27Tr a dále nové autobusy SOR, které do provozu zařadil v lednu roku 2025.

Plzeňské městské dopravní podniky investovaly do výměny tramvají, kdy pokračovaly dodávky tramvají Škoda 40T a Dopravní podnik Karlovy Vary nakoupil nové autobusy IVECO a SOR pro MHD. Pořídil také 20 autobusů s hybridním pohonem, které využívá pro krajskou dopravu. "Investice nejsou jen čísla v tabulkách, jsou to konkrétní změny, které cestující každý den zažívají: moderní vozy, klimatizace, pohodlné nástupy, přesné informace i tišší provoz. Rok 2024 potvrdil, že dopravní podniky chtějí a umějí investovat s vizí. Pokračujeme tak v dlouhodobé snaze postavit městskou hromadnou dopravu do pozice moderní páteře městské mobility," uvedl Tomáš Pelikán, předseda Sdružení dopravních podniků ČR. 


Nové tramvaje jezdí také v Plzni (nedatováno, PMDP)

Zatímco v roce 2021 byly investice do vozového parku ve výši 2,8 miliard, o rok později to bylo již 4,3 miliard a v loňském roce to bylo již přes 6,1 miliard korun. Díky tomu se podařilo výrazně snížit stáří autobusů na 7,2 let a počet nízkopodlažních vozidel tak přesáhl více než 98 procent. Počet elektrobusů vzrostl na 93 vozů, s dominancí dvounápravových typů. U trolejbusů je až 95 procent nízkopodlažních a téměř třetina parciálních, což podporuje provoz bez trolejového vedení v některých úsecích. K výrazným změnám a v rozšíření trolejbusové dopravy díky tomu došlo v Ústí nad Labem nebo třeba v Brně.

Příjemný v tropických dnech je také fakt, že podíl klimatizovaných vozidel dosahuje v autobusech přes 51 procent, u trolejbusů 36 procent a u tramvají zatím 20 procent s rostoucím trendem. Investiční vlna roku 2024 jasně ukazuje, že veřejná doprava není jen nákladovou položkou, ale strategickou veřejnou službou. Její kvalita má přímý vliv na životní prostředí, zdraví obyvatel, mobilitu i ekonomiku měst. Sdružené dopravních podniků ČR proto nadále podporuje financování moderních řešení a volá po férových a dlouhodobě předvídatelných podmínkách pro další investice.


Nové parciální trolejbusy v Ústí nad Labem (24. srpna 2024, Vlčoun/František Živnůstka)

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!