Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Trolejbusová doprava v Brně oslavuje 70 let

BRNO - Předposlední červencový den roku 1949 vyjel do ulic první trolejbus na trase od Hlavního nádraží do Slatiny. Dnes, o sedmdesát let později, má Dopravní podnik města Brna nejhustší trolejbusovou síť v České republice.

Stejně tak má k dispozici také nejrozsáhlejší vozový park, pod měděnými dráty trolejového vedení se prohání 150 trolejbusů...


Trolejbusy se staly součástí Brna před sedmdesáti lety (18. května 2019, Filip Vlček).

"Elektomobilita je jedním z předních témat současnosti, tímto směrem se krok po kroku ubíráme. Z tohoto pohledu se právě trolejbusy jeví jako optimální řešení, právě jejich zásluhou máme dvě třetiny vozového parku na elektrickou energii. Navazujeme tedy na práci našich předchůdců a dále vidíme jako důležité trolejbusovou dopravu ve městě rozvíjet," uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Po zprovoznění první trolejbusové linky dne 30. července 1949 mezi Hlavním nádražím a Slatinou se jako další přidala linka vedoucí z dnešní Brandlovy ulice do Králova Pole a na Silvestra byla uvedena do provozu třetí trolejbusová linka z Komárova do Tuřan. Délka trolejbusových tratí byla necelých 14,5 kilometrů. Pro zahájení provozu bylo dodáno 15 trolejbusů Škoda 6Tr, které měly zázemí spolu s tramvajemi ve vozovně v Husovicích. Zatímco šedesátá léta minulého století přála spíše vzestupu autobusové dopravy, léta osmdesátá a devadesátá se nesla opět v duchu rozvoje trolejbusových linek a logickým vyústěním byla stavba vozovny Komín v letech 1994 až 1997.


I dnes se cestující mohou svézt i vozy typu 14Tr (18. května 2019, Filip Vlček).

V současné době jezdí trolejbusy na 12 linkách, délka trolejbusové sítě v Brně činí stavebně přibližně 82 kilometrů. Nejdelší trolejbusovou linkou je 'pětadvacítka' o délce asi 17,7 kilometrů vedené z Novolíšeňské přes Tomkovo a Mendlovo náměstí dále na Osovou, naopak nejkratší je linka číslo 39 z Komenského náměstí na Barvičovu, která má zhruba 2,6 kilometrů. Dopravní podnik města Brna v současnosti provozuje 150 trolejbusů.

Budoucnost trolejbusové dopravy se píše každým dnem. V současnosti Dopravní podnik města Brna prodlužuje trolejbusovou trať z Novolíšeňské na Jírovu, plánuje se velká rekonstrukce komínské vozovny i nákup nových trolejbusů, které by měly nahradit staré typy. A trolejbusy mají i své zastoupení i mezi retrovozy Dopravního podniku města Brna. K nedávno opravenému trolejbusu 15Tr přibude i 9Tr z Ukrajiny, který v Brně jezdil do roku 1996 a nyní se připravuje do provozu.

Čtěte také...
- Prodali ho na Ukrajinu. teď je 9Tr zase v Brně (vydáno 28. června 2019).
  (zdroj: www.vlvoun.cz).


Většina vozového parku je dnes už nízkopodlažní (18. května 2019, Filip Vlček).

Jihomoravský kraj teď

zdroj: http://www.brno.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Brno - Slunečno.cz

Redakce Brno:

211 jihomoravsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Kontakt na redakci:
- jihomoravsky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Brno na youtube:

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!