Get Adobe Flash player

U jihlavského nádraží vznikne nový terminál

JIHLAVA - Nový terminál v následujících letech vznikne na místě současného městského vlakového nádraží, kde se bude setkávat vlaková, linková autobusová a městská hromadná doprava.

Jihlava má možnost na projekt čerpat až sto milionů korun. Autobusové nádraží by mohlo být v provozu už za dva až tři roky...


Nový terminál vznikne u dosavadní městské zastávky (vizualizace, Atelier RAW).

Studie brněnského Atelieru RAW navrhuje kromě nového terminálu také proměnu třídy Legionářů, silniční propojení Havlíčkovy a Jiráskovy ulice, dokument počítá i s případným přivedením vysokorychlostní tratě. Celý prostor by měl být přívětivý, bezbariérový, s dostatkem zeleně a laviček, studie pamatuje i na možnost odstavit nebo půjčit si zde kolo, navrhuje dostatečné kapacity parkování osobních aut či odstavnou plochu pro autobusy.

Po skončení nezbytné administrativní přípravy by měla být prvním hmatatelným krokem stavba nové nádražní budovy, kterou bude investovat Správa železniční dopravní sítě. "Současný objekt je ve velmi špatném stavu, navíc je nadbytečně velký, bude zde postačovat mnohem menší. Navrhli jsme subtilní lehkou stavbu, která zajistí veškerý servis pro cestující, řidiče i správu nádraží. Zastřešení nástupišť umožní přestup suchou nohou mezi autobusovou a vlakovou dopravou," uvedl architekt Tomáš Rusín z kanceláře RAW.


Terminál působí moderním dojmem (vizualizace, Atelier RAW).

Na novou nádražní budovu naváže jihlavská radnice vybudováním kruhového objezdu a autobusového nádraží. "Jihlava má možnost na projekt čerpat až sto milionů korun. Představa je, že nádražní budova a autobusové nádraží by mohly být v provozu už za dva tři roky. Jestli se další etapy rozloží do budoucích pěti, deseti nebo dvaceti let, je otázkou politického rozhodnutí," uvedl náměstek primátora pro oblast investic Vratislav Výborný.

"Není to solitérní projekt města, vzniká v součinnosti s Krajem Vysočina, který vytváří integrovaný dopravní systém. Nový terminál by měl být hlavním přestupním místem nejen pro obyvatele Jihlavy, ale pro celý kraj," poznamenal náměstek primátora pro územní plánování Radek Popelka.


Kompletní vizualizace terminálu a jeho okolí (vizualizace, Atelier RAW).

Dokument navrhuje propojení Havlíčkovy ulice z kruhového objezdu kolem budovy historického sila k terminálu a dál napojení na Jiráskovu ulici jednak propojkou kolem parku Keťásek a také novou křižovatkou u Ferony. "To by odvedlo z přetížené Fritzovy ulice, která nyní supluje funkci jakéhosi malého městského okruhu, významnou část dopravy do méně obydleného území u nádraží," poznamenal další přínos řešení architekt Tomáš Rusín.

Jeho práce pamatuje také na oddychové plochy, navrhuje úpravy a prosvětlení jak parku Legionářů, tak poněkud pochmurného Keťásku. Rád by ale vtisknul novou tvář především třídě Legionářů. "Když cestující vystoupí z vlaku, autobusu, vyjde z nádražní budovy, měl by mít před sebou něco, podle čeho si město identifikuje, prostor před terminálem by měl být poznávacím znamením města," popsal další část studie Tomáš Rusín. Do konce ledna 2018 by měla být dokončena urbanistická studie území a architektonická studie nádražní budovy, následovat bude územní rozhodnutí a stavební povolení na jednotlivé části terminálu.


Letecký pohled na terminál bude za pár let realitou (vizualizace, Atelier RAW).

Vysočina teď

zdroj: http://www.jihlava-city.cz/

zdroj: http://www.jihlava-city.cz/

Počasí Jihlava - Slunečno.cz

Redakce Jihlava:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

HLEDÁME FOTOGRAFY!
Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!