Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Konec tramvají T6A5 v Brně
přijde do dvou let

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 RegioPanteři PID jezdí
na všech spojích do Kralup

V kolik mi to jede? To zjistíte na tabulích

OSTRAVA - Na nové elektronické informační panely, které zobrazují nejbližší spoje, si zvykají cestující v Ostravě. Odpadá tak nutnost studovat jízdní řád, ale stačí letmý pohled právě na digitální panely.

Informační systém je již v plném provozu, a tak zobrazuje údaje zohledňující aktuální polohu vozidla i se zpožděním...


Moderní informační panely v Ostravě (25. října 2015, Filip Vlček).

V průběhu letních měsíců byly na vybrané zastávky MHD v Ostravě instalovány elektronické informační panely zobrazující zejména odjezdy jednotlivých spojů, případně pak i další dopravní informace prostřednictvím běžícího textu. Celkem takto bylo vybaveno 17 zastávek, na kterých je umístěno dohromady 38 panelů. Většinou se jedná o LED panely, v několika případech bylo zvoleno řešení LCD monitory.

Po nezbytném propojení a nutném zkoušení, kdy se na panelech zobrazoval text "Zkušební provoz", začaly v průběhu srpna panely zobrazovat odjezdy podle jízdního řádu ve formátu HH:MM.


Celkem bylo osazeno 38 panelů na 17 zastávek (25. října 2015, Filip Vlček).

Od 5. října 2015 pak došlo k postupnému překlopení systému inteligentních zastávek do tzv. on-line režimu. To znamená, že informace na panelech jsou obohaceny o reálná data z provozu, kterými jsou aktuální zpoždění spojů, a také skutečná nízkopodlažnost vozidel nasazených na jednotlivé spoje.

Cestující se tak mohou na panelech setkat s několika druhy údajů zobrazujících čas odjezdu spoje. Údaj "14:45" značí standardní časový údaj o plánovaném příjezdu spoje. Takový údaj je zobrazen v případě, že nejsou informace o zpoždění, nebo u spojů s plánovaným příjezdem za 20 minut a déle. Text "7 min" uvádí zbývající čas do předpokládaného příjezdu spoje již zohledňující případné aktuální zpoždění.


Fotografie zachycuje panel na zastávce Elektra při výluce (25. října 2015, Filip Vlček).

Pokud cestující na panelu u spoje vidí " * * ", tak zbývající čas do předpokládaného příjezdu spoje je kratší než 1 minutu, spoj by již měl být na dohled, ale přesný čas jeho příjezdu může být ovlivněn dopravní situací těsně před zastávkou. Údaj "odjezd" pak informuje, že nastal čas předpokládaného odjezdu spoje ze zastávky. U spojů obsazovaných vozidly se starým palubním systémem může do konce října 2015 nastávat situace, kdy je tento text zobrazen i u spoje, který již ze zastávky odjel.

Spoje, na něž jsou nasazena vozidla s novým palubním systémem, jsou po příjezdu do zastávky z informačního panelu smazány. Po dovybavení všech vozidel dopravního podniku novým palubním systémem se tedy text "odjezd" na informačních panelech již neuplatní.


První testy na informačních panelech (6. srpna 2015, Filip Vlček).

Systém inteligentních zastávek byl instalován Statutárním městem Ostrava a je provozován Koordinátorem ODIS.

Připomeňme, že do řádného výběrového řízení se přihlásily tři firmy, a sice AŽD Praha s nabídkovou cenou 16,1 milionů korun, Ing. Ivo Herman s nabídkovou cenou 17,8 milionů korun a poslední pak Eltodo s nabídkovou cenou 16,9 milionů korun. Ten nakonec výběrové řízení vyhrál.


Panely jsou dobře čitelné i večer či v šeru (28. srpna 2015, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!