Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Bankovní kartou v Mostě
zaplatíme za rok a půl

 Budějovice od ledna zdraží
jízdné o polovinu

 Start nové dopravy
proběhl téměř bez problémů

 Ostravská vánoční tramvaj
znovu jezdí ulicemi města

Práce v Nádražní omezují tramvaje i chodce

OSTRAVA - Nádražní ulice v Ostravě již měsíc připomíná jedno velké staveniště. Začátkem dubna tady totiž začala druhá etapa rekonstrukce této důležité dopravní tepny, která ji má zklidnit a zajistit větší bezpečnost.

Tramvaje mezi zastávkami Stodolní a Karolina tak jezdí pouze jednokolejně a zastávka Elektra je i nadále dočasně zrušena...


Souprava tramvají vjíždí do jednokolejného úseku (6. května 2016, Filip Vlček).

Stavební práce začaly v pohledu od Stodolní na pravé polovině vozovky v tuto chvíli je již řada výkopů, která se nacházela v blízkosti bývalého obchodního domu Ostravica Textilia zasypána. Dělníci tady totiž modernizují inženýrské sítě, vodovod, plynovod a kanalizaci. Celá akce si vyžádá investici okolo 164 milionů korun, ostravská radnice přitom původně počítala s náklady téměř jednou tak vysokými.

Během rekonstrukce budou také upraveny samotná nástupiště zastávky Elektra, která budou provedena shodně s již realizovanou přestavbou zastávky Stodolní. Zastávkové zálivy jsou tady vysunuté do vozovky blíže ke kolejím, díky čemu musí auta za tramvají, která odbavuje cestující v zastávce, zastavit. 


Jednokolejka v Nádražní ulici v Ostravě (6. května 2016, Filip Vlček).

Probíhající stavební práce částečně zasahují do provozu městské hromadné dopravy. V úseku Stodolní - Karolina je tramvajový provoz sveden pouze na jednu kolej. Linky číslo 1, 2, 8, 9, 11 a 18 tak jezdí s menším zpožděním a vynechávají zastávku Elektra, která je zrušena. Posunuta je také zastávka Stodolní, která se teď dočasně nachází blíže ke křižovatce s Českobratrskou ulicí.

Kromě toho se jednokolejný provoz dotýká také tramvajových linek, které vyjíždějí z nebo zatahují do vozovny Moravská Ostrava. Do ukončení výluky je pak navíc zastaven tramvajový provoz linky číslo 14, všechny spoje zajišťuje náhradní autobusová doprava, která navíc nejezdí Nádražní ulici, ale okolo Nové radnice.


Výkopové práce probíhají na pravé straně ulice (6. května 2016, Filip Vlček).

Kvůli výkopovým pracem je také zesílena četnost hlídek městských strážníků, kteří především u křižovatky s ulicí 28. října musí usměrňovat chodce a odklánět je na jiný přechod. Ten dosavadní je z důvodu výkopových prací a komplikovanějšího provozu tramvajové dopravy zrušen, což řada chodců ignoruje. Ne jednou tak tady došlo k situaci, kdy chodec vběhl přímo pod kole projíždějící tramvaje.

Popisovaná dopravní omezení potrvají do začátku června, kdy bude po víkendové výluce tramvajový provoz přesunut na druhou kolej. Tento jednokolejný provoz pak potrvá až do poloviny prázdnin, kdy bude opravena tramvajová trať.


Zastávka Elektra je zrušena, je tam jeden velký výkop (6. května 2016, Filip Vlček).

Informační portál Vlčoun.cz sleduje rekonstrukci Nádražní ulice od zahájení prvních prací. Kompletní informace včetně aktuálního dopravního opatření čtenáři najdou na adrese rekonstrukcenadrazni.vlcoun.cz a k dispozici je také kompletní databáze všech článků, které se rekonstrukcei Nádražní ulice v Ostravě věnovaly.

Čtěte také...
- Souhrnný a průběžně aktualizovaný článek o rekonstrukce Nádražní ulice (vydáno 15. dubna 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Konec jednokolejky u křižovatky s ulicí 28. října (6. května 2016, Filip Vlček).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!