Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 ComfortJety svezou první
cestující již v červnu

 Do pěti let by mohly vyjet
tramvaje do Komořan

 O Rail Business Days
je letos nebývalý zájem

 Nové jízdní řády v Ústí:
Mizí takt a mění rozjezdy

Premiéra ČSAD Vsetín: Zpoždění i komplikace

OPAVA - První pracovní den má za sebou ČSAD Vsetín na Opavsku a Vítkovsku. Řidiči se museli vypořádat se zpožděním i odstraněnými označníky u Východního nádraží, do toho si hlavu postavilo také odbavovací zařízení.

/REPORTÁŽ/ Řidiči v některých případech bloudí. Jde většinou o řidiče, které si ČSAD Vsetín stáhl odjinud a Opavsko neznají...


Autobusy ČSAD Vsetín u opavského východního nádraží (10. června 2019, Filip Vlček).

Zatímco neděle vypadala, že si nový dopravce s novými jízdními řády sedne bez problémů, pondělí ukázalo pravý opak. Spoje v ranní a odpolední špičce jezdily často zpožděné, řada nových řidičů tápala na trase a komplikace přineslo také odstavování autobusů. Na zpoždění se ale podílely také uzavírky na Opavsku. "Doprava v této oblasti byla skutečně velmi problematická. Zpoždění na sebe pak nabalilo další zpoždění, ke kterému poté došlo u plniček, kdy díky pozdnímu příjezdu na plnění se naše autobusy potkaly na plničkách s jinými autobusy, a musely zde čekat," vysvětlil Informačnímu portálu Vlčoun.cz tiskový mluvčí společnosti ČSAD Vsetín Miroslav Slaný. 

Velká zpoždění připomínalo spíše zrušení spojů

Čtenáři Informačního portálu Vlčoun.cz do redakce od rána posílali postřehy z provozu. Podle nich nový dopravce řadu spojů vynechal. "Podle vedoucího provozu v Opavě a Vítkově jsme spoje jako takové nevynechali žádné," řekl Slaný. Prakticky největší komplikace dopravce evidoval v relaci z Opavy směrem na Bolatice a Chuchelnou. Další komplikací bylo odbavovací zařízení v autobusech. "Měli jsme ráno obrovský problém s odbavovacím systémem. V neděli byly strojky kompletně přehrané, vše jsme zkontrolovali. Dnes ráno ale strojky nereagovaly, nefungovaly správně," zmínil další ze zádrhelů mluvčí ČSAD Vsetín Miroslav Slaný. Dopravce na problému celý den podle Slaného usilovně pracuje, odbavovací zařízení tak začala odpoledne postupně nabíhat.


Jeden ze zpožděných dopoledních spojů v Bolaticích u Opavy (10. června 2019, Filip Vlček).

Nejen vynechání, ale také zbytečné bloumání neznalých řidičů spoje výrazně zpozdily. Aby si dopravce ČSAD Vsetín navýšil stav do potřebného počtu řidičů, v rámci republiky stáhl na Opavsko a Vítkovsko několik desítek řidičů, například i z Plzeňského kraje. "Já jsem dnes zabloudil hned dvakrát, a to mi zpoždění dohromady narostlo o 15 minut," řekl v pondělí odpoledne na dotaz Informačního portálu Vlčoun.cz jeden z řidičů. Většinu linek si podle jeho slov sice řada řidičů v rámci instruktáže projela, ale v množství dalších informací a tras dalších linek si je řidiči nedokázali zapamatovat všechny. "Myslím si, že tak do tří dnů se to uklidní a budeme všichni jezdit bez zpoždění," myslí si další z řidičů.

Od Východního nádraží v Opavě zmizely označníky

Již v neděli cestující zmateně bloudili u opavského Východního nádraží. Končící dopravce TQM tu totiž v noci ze soboty na neděli odstranil zastávkové označníky, což situaci zkomplikovalo. V souvislosti se změnami totiž došlo i ke změnám odjezdových stání a redukci počtu nástupišť. "Z hlediska provozu si s tím ale dokážeme poradit a v koordinaci s KODISem postupně tyto věci dáváme dohromady," zdůraznil Miroslav Slaný s tím, že označníky i s jízdními řády byly již doplněny. 


Dopravce se potýkal se zpožděním prakticky celý den (10. června 2019, Filip Vlček).

Řada cestujících se obávala i zvýšení cen jízdného, což se ale nepotvrdilo. Již minulý týden se na redakci Informačního portálu Vlčoun.cz obrátili čtenáři, že ceny jízdného se podle vyhledávače spojení IDOS radikálně zvednou. Například cesta z Opavy do Vítkova se měla prodražit ze 40 na 48 korun, z Opavy do Bolatic pak cestující měli zaplatit 32 korun. Redakce Informačního portálu Vlčoun.cz si ověřila, že ceny zůstaly stejné. Jde pouze o chybu internetového vyhledávače spojení.

Jízdné se nezvedlo, stále trvá chyba v IDOSu

"U linek změněných jakkoliv od 9. června letošního roku musí provozovatel stránek společnost Chaps doplnit informaci, že se jedná o linky v ODIS, čímž se změní výpočet ceny jízdného," vysvětlil již minulý týden jednatel společnosti Koordinátor ODIS Aleš Stejskal. Současný výpočet jízdného totiž operuje pouze s Tarifem dopravce ČSAD Vsetín, kdežto po doplnění poznámky, že jde o linky provozované v ODIS se bude jízdné počítat právě podle Tarifu ODIS. "Seznam linek takto v ODIS nových jsme uvedené společnosti poslali," dodal Stejskal. Vyhledávač spojení IDOS na tuto změnu dosud nereagoval, cestující tak stále narazí na nepravdivé ceny. A pokud vyhledávají spoje přímo v rámci systému ODIS, spoje dopravce ČSAD Vsetín vyhledávač ani nezobrazí.

K tématu se bude Informační portál Vlčoun.cz v následujících dnech nadále podrobněji věnovat. Nejnovější články čtenáři najdou přímo na facebookové stránce Vlčoun.cz.


Odpolední dopravní špička v Opavě u Východního nádraží (10. června 2019, Filip Vlček).

Moravskoslezský kraj teď

zdroj: https://pocasi.miksa.cz/

zdroj: http://portal.chmi.cz/

Počasí Ostrava - Slunečno.cz

Redakce Ostrava:

214 moravskoslezsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ostrava na youtube:

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

  20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!