Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Škody na železnici
půjdou do stovek milionů

 Elektrobusy se rozjedou
ve Frýdku-Místku

 Konvoj Ostravou připomněl
výročí 130 let provozu MHD

 Na lince do Kralup jezdí
již čtyři RegioPanteři

Začíná příprava na stavbu lávky přes nádraží

PARDUBICE - Město chystá stavbu lávky, která přemostí pardubické nádraží. Rozhodli o tom radní města, kteří schválili zpracování prvotní studie. Vypracuje ji společnost Prodin, hotova by měla být do konce roku.

Stavba lávky nepřímo souvisí také s rekonstrukcí nádraží. Vznikne zde totiž páté nástupiště, na které bude lávka napojena...


Nádražní prostor překlene lávka pro pěší (27. srpna 2016, Adam Mareš).

"Pak můžeme zadat zpracování projektové dokumentace, z níž bude jasné, kolik zhruba bude stavba stát. Následně budeme hledat finanční zdroje pro stavbu, tedy hledat dotační titul, z něhož by stavba mohla být financována. V současné době například existuje možnost získat dotace z Fondu dopravní infrastruktury. Pokud půjde vše podle plánu, mohla by za dva roky začít stavba," řekla náměstkyně primátora zodpovědná za investice Helena Dvořáčková.

Pro zpracování studie si město v rámci výběrového řízení vytipovalo a oslovilo pět erudovaných projekčních kanceláří „Dostali jsme tři nabídky, cena se pohybovala od 1,4 milionu s DPH, s níž vyhrál soutěž Prodin, až do 2,6 milionu," konstatovala náměstkyně. Stavba lávky nepřímo souvisí s plánovanou přestavbou přednádraží, která má začít ještě letos a připravovanou rekonstrukcí nádražní budovy. Správa železniční a dopravní cesty počítá s tím, že zde vybuduje páté nástupiště, a proto město musí počítat také s jeho napojením.


Lávka spojí centrum města s Duklou (27. srpna 2016, Adam Mareš).

Lávka spojí jižní část města, konkrétně sídliště Dukla, se severní částí Pardubic. Město je téměř ve svém centru „překrojeno“ železniční tratí. Lidé ze sídliště Dukla tak bydlí téměř na dohled od vlakového nádraží, cesta k němu je ale záležitostí několika kilometrů. Lávka nad nádražím tak výrazně zkrátí cestu z Dukly na autobusové i vlakové nádraží a dál do Polabin či nákupních zón. Propojí Palackého ulici s ulicí k Vápence s přístupy přímo k vlakům. Každé nástupiště s lávkou propojí také výtah, aby ji mohly využívat i osoby handicapované, maminky s kočárky a podobně.

"Nové mimoúrovňové propojení má zatraktivnit přístup k železniční dopravě a rovněž propojit autobusové terminály před nádražím a uvažovaný terminál jih, s návazností na letiště Pardubice," dodala Dvořáčková.


V budoucnu bude lávka napojena na nové páté nástupiště (27. srpna 2016, Adam Mareš).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!