Stavbaři začínají se základy pro nové sloupy
PARDUBICE - Prostor před budovou hlavního vlakového nádraží v Pardubicích se postupně proměňuje. Od nového roku proto došlo k několika změnám, které budou dlouhodobou rekonstrukci provázet.
Z důvodu výstavby základů pro nové vedení trolejbusové dopravy je omezen pěší provoz, uzavřen bude i náhradní chodník...
Přednádražní prostor v Pardubicích se mění (21. prosince 2016, Adam Mareš).
"Pěší provoz je z bezpečnostních důvodů převeden na stranu k lihovaru. Chodci a ti, kteří vystoupí na provizorní zastávce MHD u Hypermarketu Albert, budou nuceni přejít na druhý chodník k občerstevní Mc Donald's a dojít tak až ke stávajícímu koridoru určenému veřejnosti," popsal za společnost Strabag Ivan Nehera, vedoucí provozní jednotky Pardubice. Důvodem tohoto omezení je vrtání základů pro sloupy trolejbusového vedení.
Přibližně v polovině února nastane druhá změna. Chodci si díky ní budou moci vyzkoušet, jak se chodí po nové dlažbě. "Stávající koridor pro pěší bude zrušen a nahrazen novým koridorem, který povede již po nové dlažbě k bočnímu vchodu do nádražní budovy," dodává Ivan Nehera.
Omezený je přístup na hlavní nádraží (21. prosince 2016, Adam Mareš).
Přestavba přednádraží v moderní multimodální uzel, na níž město Pardubice získalo příslib dotace z takzvaných Švýcarských fondů, začala v listopadu. Vyjde zhruba na 176 milionů korun a hotova by měla být v červnu příštího roku.
Změny v dopravě také u Parama
Začátkem ledna došlo také ke změnám v dopravě u Parama. Doprava byla převedena ze stávající komunikace na nově vybudovanou část. Byl zprovozněn bye-pas od Hradce směrem na Chrudim, bye-pas ze směru Dukla-Hradec Králové zůstal nadále uzavřen z důvodu rizikového napojení na nově budovanou část komunikace až do doby kompletního dokončení stavby," uvedl Stanislav Král z Ředitelství silnic a dálnic.
Část východů je trvale uzavřena (21. prosince 2016, Adam Mareš).
Doprava již tedy není vedena přes mostní provizorium, což by mělo řidičům zjednodušit průjezd tímto dopravním uzlem. Pro stavaře však práce rozhodně neskončila. "Bezprostředně po otevření nového úseku a převedení dopravy začnou s demolicí již přesluhujícího mostu přes koridorovou železniční trať a následně na jeho místě postaví nový. Sneseno bude i mostní provizorium nad hradeckou tratí," podotkl Král.
Kompletní rekonstrukce se dočká i stávající komunikace, souběžná opěrná zeď a původní část podchodu vedoucí na Trojici. Ani cyklisté a chodci nepřijdou zkrátka. Od závodiště až k Lidlu je totiž čeká zbrusu nová cyklostezka a autobusová zastávka 'Paramo nadjezd'. Úplné dokončení stavby je poté plánováno na závěr příštího roku.
Změněna je také organizace dopravy (21. prosince 2016, Adam Mareš).