Na Dopravu Ústeckého kraje si stěžují i chválí
ÚSTÍ NAD LABEM - Náběh na novou Dopravu Ústeckého kraje se neobešel bez komplikací. Potvrzují to jak zkušenosti cestujících, tak města a obce. Ty už Ústeckému kraji navrhly řadu úprav, některé z nich kraj zrealizuje.
/TÉMA MĚSÍCE, HLASUJTE/ Informační portál Vlčoun.cz oslovil vybrané obce na Ústecku. Řehlovice a Chvalov se nevyjádřily...
Linka číslo 451 jezdí do Krásného Lesa (13. ledna 2015, David Koritenský).
Ke změnám došlo od 1. ledna. Nové zelené autobusy na řadě míst nahradily tradiční autobusové spoje Dopravního podniku města Ústí nad Labem. Přestala jezdit linka městské dopravy číslo 1 do Krupky, 4 do Řehlovic a Dubic, 6 do Chvalova a 12 do Chabařovic. Přes Chabařovice do Chlumce nejezdí ani noční linka 102. A noční linky v Ústí nad Labem byly o půlnoci ze Silvestra na Nový rok přečíslovány na linky 41 až 46.
Čtěte také...
- Revoluce v noční MHD. Cestující vozí čtyřicítky (vydáno 5. ledna 2015).
(zdroj: www.vlcoun.cz)
K teplické Olympii jezdí linka 454 (13. ledna 2015, David Koritenský).
Ohlasy na nové linkové vedení jsou ovlivněny především počátečními zmatky a komplikacemi. Dopravce BusLine, který linky na Ústecku vysoutěžil, komplikace přiznal a odvolává se na to, že si řadu věcí nemohl vyzkoušet v předstihu. "Naše společnost neměla možnost žádného testovacího období, v rámci kterého by bylo možné projet autobusy na nových trasách," uvedla Nikola Bradíková, PR manažerka autobusového dopravce.
Nedostatek informací ovlivnilo také pozdní dodání důležitých dokumentů. "Problém vyvstal díky tomu, že nezbytné informace, jako jsou smluvní a přepravní podmínky, byly dopravci ze strany kraje předány až v polovině prosince loňského roku, tím pádem byl vytvořen minimální časový prostor řidiče zaškolit," dodala Bradíková.
Ústecko má problémy jen minimální
Podle mluvčí Ústeckého kraje Lucie Dosedělové jsou problémy na Ústecku oproti jiným oblastem minimální. "Jsou to zejména zpoždění na lince 452 a přeplněný jeden spoj na lince 458. Při pravidelných jednáních řešíme s dopravci možné úpravy provozu," uvedla Dosedělová. Větší problémy jsou zaznamenávány na Šlunovsku, Litoměřicku a Vejprtsku, kde situaci kraj průběžně řeší.
Linka číslo 454 u Divadla směr Žežice (13. ledna 2015, David Koritenský).
Na Ústecku řeší BusLine i kraj jen jednotlivé stížnosti. Nejvíce stížností kraj eviduje na ujetí přípojů v Libouchci nebo zrušenou zastávku ve Svádově. Problémy ale například BusLine řeší intenzivně již od spuštění nového dopravního systému, čemu ale nepomáhaly zhoršené klimatické podmínky.
"Mrzí nás vzniklé problémy. Je potřeba si uvědomit, že spuštění tohoto nového dopravního systému je opravdu 'velké sousto'. Vše muselo být připraveno do konce loňského roku a bez možnosti testovacího režimu. V rámci České republiky nemá něco podobného v autobusové dopravě obdoby," dodala Bradíková. Podle ní si systém 'sedne' do dvou až tří měsíců. V celém kraji muselo být uvedeno do provozu 250 zcela nových autobusů s 350 řidiči, kteří zde ročně najedou více než 20 miliónů kilometrů.
Kraj: Žádné stížnosti neevidujeme
Vedení Ústeckého kraje přiznává, že během náběhu na nový systém skutečně některé spoje nejely nebo byly zpožděny. "Měli jsme nahlášenou zhoršenou sjízdnost silnic nebo závady na vozidlech. Teď žádné obtíže neevidujeme," dodala Dosedělová s tím, že případné sankce dopravce vypočte sám na konci měsíce ve vyúčtování.
Linku číslo 6 nahradila linka 456 do Chvalova (13. ledna 2015, David Koritenský).
Čtenář Informačního portálu Vlčoun.cz Ondra Patrovský je s novým systémem spokojen. Od 1. ledna jezdí výhradně autobusem a za celou dobu se prý nesetkal s vážnějšími problémy. "Ani jednou nepřijel bus se zpožděním větším jak 5 minut, ani jednou se mi nestalo, že jsem si ve voze nesedl. Chápu, musí se vyvolat dojem davové paniky, že ranní školní spoj prostě jede natřískaný, ale to, že ten stejný problém nastával vždy i před 1. lednem raději nebudu rozvádět," uvedl.
Ladislav Maier zase uvedl, že je rád za nové autobusy Iveco. "Není to špatný, ale má to zpoždění jak ve vlaku, a docela se to zdražilo. Takže většina věcí, od Dopravy Ústeckého kraje a BusLine stojí za...," napsal.
Čtenář: Sebrat linky DP byla chyba
O tradice dopravního spojení se pak opírá Karel Krofta. "Sebrat dopravnímu podniku linky číslo 1, 4, 6 a 12 byla rozhodně chyba. Zejména obsluha Chabařovic. Vloni to bylo 85 let, co začaly toto městečko obsluhovat ústecké tramvaje, od roku 1963 pak autobus. Za mně pro Dopravu Ústeckého kraje palec dolů," napsal na facebooku.
Linkou číslo 452 se dostanete do Úštěku (13. ledna 2015, David Koritenský).
Mezi obcemi, které mají s novou dopravou výrazné problémy, je Velké Březno. Hlavním problémem je nedodržování jízdních řádů a více, něž dvacetiminutová zpoždění linek číslo 451 a 452. "Naše obec je obcí spádovou a do Základní školy dojíždí děti z přilehlých obcí, například ze Zubrnic, Homole u Panny, ale i ze Svádova a Olšinek. Především se jedná o čtyřicetiminutové zpoždění ranního autobusu, který veze děti do Základní školy," napsal Ústeckému kraji starosta obce Michal Kulhánek.
Uvedl spoj linky číslo 452 odjíždějící v 6.37 hodin z Bahratalu do Úštěku. "Je nepřípustné, aby jakýkoli autobus měl opakovaně tak výrazné zpoždění. Zásadním způsobem to omezuje školní výuku, což je neakceptovatelné," uvedl.
Navrhujeme vypravit speciální spoj z Ústí
Velké Březno proto žádá urychlenou nápravu nebo zavedení zvláštního školního spoje v ranních hodinách z Ústí nad Labem do Velkého Března, který by zajišťoval včasnou dopravu dětí do Základní školy Velké Březno, jak tomu bylo v předchozích letech. Zmínil pak ještě stejný problém se zpožděním také na lince číslo 451.
Spoj linky 455 míří do Českého Bukova (13. ledna 2015, David Koritenský).
Denně řeší několik podnětů či připomínek také chabařovická radnice. "V prvních lednových dnech to byla katastrofa," sdělil tajemník Vítězslav Vlček a dodal, že se situace postupně stabilizovala. "Základním problémem zůstal spoj v sedm hodin ráno, který je přeplněný dětmi cestujícími do škol v Ústí nad Labem již z Přestanova, natož pak přistupující z Chabařovic," dodal. Navrhují společně s Přestanovem nasazení delšího autobusu.
Pro občany místní části Roudníky jsou pak největším trnem v oku několikaminutové posuny ranních spojů, kvůli kterým jim ujedou přestupní spoje a nestíhají včas do práce a do ústeckých škol.
Problémem je i malé písmo v jízdních řádech
Pravděpodobně jen o nezvyku je pak velikost jízdních řádů. "Jsou psány malým písmem a starší lidé je ani s brýlemi nepřečtou. Město Chabařovice tak upravilo a vytisklo nové jízdní řády, které svým občanům rozvěšuje po zastávkách," dodal jednu ze zajímavostí Vítězslav Vlček.
Přeshraniční linka 452 do Bahratalu (13. ledna 2015, David Koritenský).
Chlumecká radnice pro změnu nesouhlasí s technickým řešením točny ve Stradově. Město proto navrhuje prodloužení zhruba sedmi až osmi spojů linky číslo 11 až do Přestanova. Ústecký kraj podle starosty Roman Zettlitzer o tom bude jednat jen za předpokladu vydání souhlasu Přestanova a příslibem finančního zajištění.
"Předběžná finanční spoluúčast byla vyčíslena na zhruba 234 tisíc korun. Vedení kraje přislíbilo, že projedná úpravu jízdního řádu a v případě kladného vyřízení bude finanční spoluúčast projednávána na únorovém zastupitelstvu Chlumce," uvedl Zettlitzer.
Hlasujte v anketě na webu!
A co vy? Jak vnímáte změny v autobusové dopravě na Ústecku a v Ústeckém kraji? Hlasujte na hlavní stránce vpravo!
Od hraničáře odjíždí linka číslo 454 do Teplic (13. ledna 2015, David Koritenský).