Get Adobe Flash player

Chomutov trolejbusy chce, Jirkov je odmítá

CHOMUTOV, JIRKOV - Bouřlivé debaty se již několik měsíců vedou okolo osudu trolejbusové dopravy v Chomutově a Jirkově. Zatímco Jirkov trolejbusy od příštího roku nechce, Chomutov s nimi počítá dál.

A protože dopravní podnik nebude schopen kapacitně zajistit pro Jirkov autobusy, pokusí se Chomutov s Jirkovem ještě jednat...


Chomutovsko jirkovský provoz je nejmladším v republice (13. května 2015, Vojta Beneš).

Ohlas způsobilo vedení jirkovské radnice, které minulý týden rozhodlo, že trolejbusy od nového roku ve svém městě nechce. Podle starosty Radka Štejnara jsou pro město příliš drahé a nejsou tolik operativní, jako například autobusy. Chomutov naopak s trolejbusy v následujících letech počítá. 

Rozhodnutí zastupitelstva bylo jednoznačné, trolejbusy totiž podpořili téměř všichni přítomní zastupitelé, jen dva se zdrželi hlasování. "Jsem rád, že trolejbusy z Chomutova nezmizí. Teď musíme společně s dopravcem najít cestu, jak je co nejefektivněji provozovat," řekl po jednání zastupitelů chomutovský primátor Daniel Černý. Přitom i Chomutov dříve také zvažoval zrušení trolejbusů a náhradou autobusy na plyn. To ale ve městech s trolejbusovou dopravou nejde, taková města totiž mohou žádat o dotaci jen na trolejbusy.


Zmizí z Jirkova trolejbusy? Jirkov je nechce (13. května 2015, Vojta Beneš).

Zastřešujícím problémem byl jednak zastaralý vozový park trolejbusů, do kterého se v minulosti téměř vůbec neinvestovalo. Původní kloubové trolejbusy 15Tr jsou na pokraji životnosti. Druhým důvodem byly peníze. "S výpadkem Jirkova vypadne část peněz, náklady přinese nutná obnova vozového parku a trolejbusová doprava je obecně o něco dražší než autobusová," uvedl tiskový mluvčí Chomutova Jan Rödling s tím, že Chomutov tak bude muset v rozpočtu najít peníze navíc.

Chomutovští zastupitelé nakonec i přes všechny tyto problémy nakonec téměř jednohlasně rozhodli, že trolejbusovou dopravu v Chomutově zachovají. "Chomutov si objedná u dopravního podniku provoz městské hromadné dopravy na dalších deset let, tedy do roku 2028," dodal Rödling. A pokusí se ještě zvrátit rozhodnutí Jirkova.


Moderních trolejbusů je v Chomutově jako šafránu (13. května 2015, Vojta Beneš).

Jirkovští zastupitelé tak vlídní nebyli a trolejbusy si už objednávat nebudou. Starosta Radek Štejnar například v rozhovoru pro Deník.cz vysvětlil, že v letošním roce je zajištění městské dopravy stojí okolo 16 milionů, což je třetina rozpočtu na všechny investice. Argumentuje také tím, že trolejbusy jsou kvůli zajíždění do chomutovských sídlišť příliš pomalé. "Kdo dneska chce trávit půl hodiny cestou do Chomutova, když tam může být autem nebo linkovým autobusem do deseti minut?," zamyslel se.

A co vy? Jste spíše na straně Chomutova a nebo Jirkova? Je zdravý rozum na straně chomutovských zastupitelů, kteří trolejbusy chtějí i nadále, nebo na straně zastupitelů Jirkova, kteří trolejbusy smetli ze stolu? Hlasujte v anketě na hlavní stránce Informačního portálu Vlčoun.cz.


Většina vozového parku trolejbusů je výrazně zastaralá (2. května 2008, Vojta Beneš).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- David Koritenský
- Margita Koritenská
- Miroslav Hruška
- Michal Fořt
- Ladislav Grepl

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!