Get Adobe Flash player

Doprava ve Zlínském kraji má ještě více posílit

ZLÍNSKÝ KRAJ - Efektivněji bude řešena doprava od konce příštího roku. Krajští zastupitelé totiž schválili úpravu veřejné zakázky, díky které bude navýšen počet ujetých kilometrů a přitom bude potřeba o dvanáct autobusů méně.

Hodnota zakázky přesahuje deset miliard, kraj zároveň připravuje zavedení Integrovaného dopravního systému Zlínského kraje...


Dosud dopravu zajišťuje skupina několika dopravců (21. července 2015, Filip Vlček).

Úpravu významné veřejné zakázky na zajištění dopravní obslužnosti Zlínského kraje veřejnou linkovou dopravou od prosince příštího roku na následujících deset let schválilo krajské zastupitelstvo. Zásadní změnou oproti původní zadávací dokumentaci je výrazné navýšení kilometrických výkonů hrazených Zlínským krajem a optimalizace počtu autobusů, informovalo vedení Krajského úřadu Zlínského kraje.

"Našim cílem je posílení autobusových linek ve Zlínském kraji. Proto jsme počet kilometrů navýšili o více než 20 procent z původních 20,535 milionů kilometrů za rok na 24,915 milionů. Přistoupili jsme rovněž k efektivnějšímu nastavení oběhu autobusů. Navýšený výkon bude zajišťovat 344 autobusů, což je dokonce o 12 méně než původně plánovaný počet. Tím dosáhneme provozních úspor v řádech desítek milionů korun," uvedl náměstek hejtmana Zlínského kraje Pavel Botek zodpovědný za oblast dopravy. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 10,166 miliardy korun bez DPH.


Kromě ČSAD Vsetín jde například i o dopravce Krodosbus (21. července 2015, Filip Vlček).

Kromě toho jsou hlavními přínosy nového konceptu také rychlost a pravidelnost spojení, moderní vozový park s průměrným stářím maximálně 6 let a díky plánovanému zavedení jednotného tarifu Integrovaného dopravního systému Zlínského kraje také příznivá cena jízdného, možnost použití jednoho přestupního jízdního dokladu pro autobus i vlak bez zvýšení ceny a garantované přestupy mezi jednotlivými druhy dopravy.

Nový koncept regionální autobusové dopravy kraj připravil ve spolupráci s odbornou firmou Transport Advisory. "V navržených jízdních řádech jsme posílili nabídku spojů zejména pro zajištění třísměnného provozu průmyslových zón a významných zaměstnavatelů v regionu, doplnili jsme víkendová a mimošpičková spojení a efektivněji jsme rozložili časové polohy jednotlivých spojů. Z důvodu rostoucí ceny pohonných hmot pro nás přitom byla zásadní optimalizace struktury vozového parku, tak aby na nevytížené spoje nebyly nasazovány velké autobusy," řekl Pavel Botek.


Nová koncepce dopravy přinese více spojů (21. července 2015, Filip Vlček).

Návrhy nových jízdních řádů byly projednány s obcemi. Vyhověno přitom bylo většině jejich požadavků. Šlo zejména o časové úpravy spojů k zajištění přepravy do škol a zaměstnání a k zajištění přestupních vazeb. Do zadávací dokumentace budou začleněny také linky městské autobusové dopravy v Uherském Brodě, Holešově a Rožnově pod Radhoštěm. Tyto linky mají charakter městské hromadné dopravy, avšak nejsou provozovány městy. S uvedenými městy bude uzavřena smlouva o kompenzaci za kilometrické výkony, které bude pro jejich potřeby zajišťovat Zlínský kraj.

Čtěte také...
- Zlínský kraj razantně posílí vlaky i autobusy (vydáno 30. května 2018).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Autobusová doprava v kraji je tématem číslo jedna (21. července 2015, Filip Vlček).

Zlínský kraj teď

zdroj: http://cam-zl.nwt.cz/

zdroj: http://cam-km.nwt.cz/

Počasí Zlín - Slunečno.cz

Redakce Zlín:

213 zlinsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Lukáš Procházka

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!