Get Adobe Flash player

Zlín má první parciální trolejbus 30Tr od SORu

ZLÍN, OTROKOVICE - První vůz ze série sedmi objednaných bateriových trolejbusů, pro připravovanou trolejbusovou linku do Kostelce, Štípy a k ZOO Lešná, přivezla přepravní firma do Zlína v sobotu 12. ledna.

Dopravní společnost Zlín - Otrokovice trolejbus využije k zaškolování pracovníků údržby, zkušební jízdy ale absolvují také řidiči...


Nový parciální trolejbus po dodání (14. ledna 2019, DSZO/Vojtěch Cekota).

Projekt rozšíření trolejbusové dopravy k ZOO Lešná je podmíněn mimo jiné pořízením sedmi nových bateriových trolejbusů. Jde o čtyřdveřová vozidla typu 30Tr, která vyrábí firma SOR Libchavy a do nichž montuje trolejbusovou elektrovýzbroj firma Škoda Electric Plzeň. Všech sedm těchto nových trolejbusů má být podle smlouvy dodáno do Zlína v termínu do 19. března 2019. Čtyřdveřová vozidla budou novinkou, v historii dopravního podniku budou nasazena poprvé.

"Trolejbus tohoto typu jsme zatím ve Zlíně a Otrokovicích neměli. V minulosti ale jezdilo v naší síti MHD několik autobusů od výrobce SOR, takže tato značka pro nás není neznámá," konstatoval vedoucí údržby Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Antonín Červenka. Trolejbus 30Tr je nízkopodlažní, klimatizovaný, má 22 míst k sezení a 58 míst k stání, mohou v něm být přepravovány současně až dva invalidní vozíky. Větší počet dveří by měl urychlit nástup a výstup cestujících na zastávkách. Trolejbus je vybaven trakčními bateriemi, které umožní jeho jízdu na vzdálenost až 12 kilometrů mimo trolejové vedení.


Interiér čtyřdveřového trolejbusu 30Tr ve Zlíně (14. ledna 2019, DSZO/Vojtěch Cekota).

"Realizace našeho projektu na zavedení trolejbusové dopravy do Kostelce, Štípy a k ZOO Lešná tedy plynule pokračuje. Věřím, že ze strany Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice budou na konci března vytvořeny podmínky, aby mohly být plánované nové linky číslo 4 a 5 do této lokality zavedeny," řekl ředitel Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Josef Kocháň.

Cena za pořízení sedmi bateriových trolejbusů činí téměř 94 milionů korun. Nákup těchto nových vozů byl možný především díky 85procentní dotaci z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Integrovaného regionálního operačního programu. Dotace představuje částku 79,7 milionu korun. Do Zlína byl zatím dodán jen první ze sedmi nových trolejbusů. Dopravce jej bude několik týdnů využívat v dílnách a mimo pravidelné linky jen pro školení pracovníků údržby a řidičů. Ze Škody Electric budou postupně dodávány další objednané vozy.


Zbylé vozy dodá Škodovka do konce půlky března (14. ledna 2019, DSZO/Vojtěch Cekota).

Zlínský kraj teď

zdroj: http://cam-zl.nwt.cz/

zdroj: http://cam-km.nwt.cz/

Počasí Zlín - Slunečno.cz

Redakce Zlín:

213 zlinsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Lukáš Procházka

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!