Ve zlínské MHD znovu stoupl počet cestujících
ZLÍN - Už třetím rokem za sebou zaznamenala Dopravní společnost Zlín - Otrokovice mírný nárůst počtu přepravených osob. Ve městech zapojených do systému městské dopravy bylo loni přepraveno 32,288 milionu cestujících.
To je o 629 tisíc přepravených osob více, než v roce 2017. Přibývá především těch, kteří cestují s výraznou slevou...
Cestujících ve zlínské městské dopravě přibylo (21. července 2015, Filip Vlček).
Počty přepravených osob se zjišťují podle jednotné celostátní metodiky Sdružení dopravních podniků ČR. Pro Dopravní společnost Zlín - Otrokovice z ní vyplývá, že se trolejbusy a autobusy ve Zlíně, Otrokovicích a Želechovicích nad Dřevnicí přepravily během uplynulého roku 32,288 milionu osob. V roce 2017 to bylo 31,569 milionu cestujících a o rok předtím 31,489 milionu osob.
Z podrobnějších rozborů vyplývá, že se s časem mění struktura cestujících. Podle druhů prodaných jízdenek je patrný nárůst počtu cestujících seniorů nad 70 let věku. Tento segment cestující veřejnosti se zvětšuje v průměru asi o tři procenta ročně. V MHD se zvyšuje počet cestujících seniorů a invalidů – tedy cestujících uplatňujících nárok na výraznou slevu na jízdném nebo s nárokem na bezplatnou přepravu. Rostoucí oblibě se těší takzvané seniorpasy, které osobám starším 70 let umožňují za 330 korun na rok neomezené cestování v MHD již bez nutnosti pořizování dalších jízdenek.
Více se vozí cestující ve Zlíně, Otrokovicích i Želechovicích (21. července 2015, Filip Vlček).
"Růst počtu cestujících v městské hromadné dopravě vítáme. Pro udržitelný život v naší aglomeraci je určitě prospěšné, když se lidé svezou z místa na místo hromadnou dopravou a nezahlcují přetíženou komunikační síť a omezené parkovací plochy dalšími osobními automobily," poznamenal ředitel Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Josef Kocháň a dodal, že seniorů si váží. "Zvláště pro ně jsou důležitá moderní nízkopodlažní vozidla, která na linky MHD nasazujeme. Byli bychom však rádi, kdyby nám ve větší míře přibývalo i osob v produktivním věku," řekl.
Dopravní společnost Zlín - Otrokovice zaznamenává také zvyšující se podíl časových jízdenek. Cestující si méně kupují jízdenky pro jednotlivou jízdu a více využívají měsíčních, čtvrtletních nebo pololetních časových kuponů. "Pokud se bude zájem o naše služby zvyšovat, jsme schopni přizpůsobovat tomu i přepravní kapacitu a počty spojů. Lidé určitě nemusí mít strach, že by se do našich trolejbusů a autobusů při širším využívání nevešli,," uzavřel Kocháň.
Situaci loni napomohly i slevy pro určité skupiny cestujících (21. července 2015, Filip Vlček).