Get Adobe Flash player

Zlínský kraj řeší, kdo od zimy zajistí dopravu

ZLÍNSKÝ KRAJ - Krajští radní začali řešit dopravní obslužnost kraje. Současné smlouvy s autobusovými dopravci končí v polovině prosince, probíhající výběrové řízení na nové dopravce zastavil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Ten obdržel námitku od společnosti BusLine. Ta se sice výběrového řízení nezúčastnila, Úřad se jí ale musí zabývat a soutěž tak zastavil...


Noví dopravci ve Zlínském kraji letos nevyjedou (21. května 2019, Filip Vlček).

Krajští raní zatím schválili zahájení veřejné zakázky formou jednacího řízení bez uveřejnění na dočasné zajištění dopravní obslužnosti Zlínského kraje. "K tomuto kroku přistupujeme proto, abychom od 15. prosince splnili svoji zákonnou povinnost zajistit dopravní obslužnost kraje veřejnou linkovou dopravou, neboť k 14. prosince 2019 nám končí smlouvy se stávajícími autobusovými dopravci. Plnění z dosud neuzavřených smluv na veřejnou zakázku řešící zajištění dopravní obslužnosti Zlínského kraje veřejnou linkovou dopravou na období dalších deseti let přitom není z důvodu probíhajícího a dosud neukončeného správního řízení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže možné," vysvětlil náměstek hejtmana Pavel Botek, zodpovědný za oblast dopravy.

Stejně tak není možné dospět v požadovaném termínu k zahájení provozu podle smluv z případného nového otevřeného řízení, bude-li předchozí otevřené řízení pravomocně zrušeno. V rámci jednání budou krajem osloveni stávající dopravci, kterými jsou Krodos Bus, ČSAD Uherské Hradiště, ČSAD Vsetín a Arriva Morava. Obsah sjednané dopravní obslužnosti bude vycházet ze současných jízdních řádů, pouze s dílčími úpravami. Smlouvy přitom budou nastaveny tak, aby pokryly pouze nezbytně nutnou dobu do okamžiku, než bude možno uzavřít nové smlouvy vzešlé ze standardního zadávacího řízení, otevřeného širokému okruhu dodavatelů.


Výběrové řízení napadl BusLine LK, který se jej ani nezúčastnil (21. května 2019, Filip Vlček).

Kraji tento postup umožňuje zákon, který říká, že zadavatel je oprávněn použít jednací řízení bez uveřejnění, pokud je to nezbytné v důsledku krajně naléhavé okolnosti, kterou nemohl předvídat a ani ji nezpůsobil, a nelze dodržet lhůty pro otevřené řízení, užší řízení nebo jednací řízení s uveřejněním. Cestujících se tento krok dotkne zejména v tom, že od 15. prosince letošního roku nebude zahájena plnohodnotná Integrovaná doprava ve Zlínském kraji a rovněž bude muset kraj slevit v tomto přechodném období ze standardů kvality autobusů.

Prvoinstanční rozhodnutí z Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže o zrušení zadávacího řízení na veřejnou zakázku zajištující linkovou autobusovou dopravu ve Zlínském kraji obdržel Zlínský kraj 26. dubna. "Rozhodnutí je pro nás velmi překvapivé, protože rozhodl na základě námitky dopravce BusLine, který se neúčastnil výběrového řízení na zajištění linkové autobusové dopravy ve Zlínském kraji a tuto námitku navíc podal hodinu před vypršením soutěžní lhůty. Můžeme se tak jen domnívat, zda tento krok nebyl účelový,“ okomentoval v dubnu rozhodnutí úřadu Pavel Botek, náměstek hejtmana pro dopravu


Krajští radní tak nyní řeší, co s dopravou od prosince (21. května 2019, Filip Vlček).

Zlínský kraj teď

zdroj: http://cam-zl.nwt.cz/

zdroj: http://cam-km.nwt.cz/

Počasí Zlín - Slunečno.cz

Redakce Zlín:

213 zlinsky
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Lukáš Procházka

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!